Oldalak

2013. 07. 20.

Szentszéki reformok

Ferenc pápa 2013. július 18-án, pápasága első évében, saját kezűleg írt közleményével, kirográfiájával hirdette ki a Bizottság létrehozását.
Ezeknek a napoknak a megfontolásai a Mérleg pozitív adatait illetően, amelyeket a Szentszék szervezési és gazdasági problémáit tanulmányozó Bíborosi Tanács tett közzé, vagyis: a Szentszék konszolidált költségvetési zárómérlege és Vatikán Városállam Kormányzóságának konszolidált költségvetési zárómérlege a 2012-es évre vonatkozóan, arra indíttatnak Bennünket, miután meghallgattuk a bíborosok, püspöktestvérek és a témában konzultált munkatársak véleményeit, hogy tovább folytassuk a Szentszék Intézményeiben a reformok bevezetését, amelyek célja a már meglévő Szervek egyszerűsítése és racionalizálása, továbbá az egész vatikáni Adminisztráció gazdasági tevékenységeinek figyelmesebb megtervezése.
Ebből a célből elhatároztuk, hogy létrehozunk egy referens Bizottságot, amely pontos információkat gyűjt be a vatikáni Adminisztrációra vonatkozó gazdasági kérdésekről és együttműködik a fent említett Bíborosi Tanáccsal, nagyra értékelt munkájában, felkínálja szakértői tanácsadását, valamint fejlesztési stratégiai megoldásokat dolgoz ki, kerülve a gazdasági források pazarlását, elősegítve az átláthatóságot a javak és szolgáltatások beszerzési folyamatában, nagyobb gondot fordít az ingó és ingatlan vagyon kezelésére, egyre nagyobb óvatossággal tevékenykedik a pénzügy terén, biztosítja a könyvelési alapelvek helyes használatát és garantálja minden arra jogosult személynek az egészségyügyi ellátást és a társadalmi biztosítást.
A Bizottság feladatait a jelen Kirográfia és a Mi utasításaink előírásai szerint végzi.
A Bizottság minimum nyolc tagból áll, akik közül a kiválasztott Elnök a bizottság jogi képviselője, a koordinációs Titkár, aki delegátusi hatáskörrel rendelkezik, a Bizottság nevében és számára tevékenykedik a dokumentumok, adatok és információk összegyűjtésében, amelyek szükségesek a Bizottság intézményes funkcióinak betöltésében.
A tagok, akiket a pápa nevez ki, szakértők jogi, gazdasági, pénzügyi és szervezési kérdésekben, amellyekkel munkájuk során foglalkozniuk kell.
A Bizottság intézményes funkciói nem zavarják az érdekelt Adminisztrációk kormányzása és tevékenysége illetékességének területét, ez utóbbiak feladata, hogy együttműködjenek a Bizottsággal.
A hivatali titoktartás és egyéb esetleges korlátozás, amelyet a jogrend szab meg, nem gátolja vagy korlátozza a Bizottság hozzáférését dokumentumokhoz, adatokhoz és információkhoz, amelyek szükségesek a Bizottságra bízott feladatok elvégzéséhez.
A Bizottság
tájékoztat Bennünket munkájáról és elénk tárja annak eredményeit. A Bizottság kötelessége, hogy küldetése végén Számunkra letétbe helyezze az egész hagyományos és digitális archívumot.
A Bizottság rendelkezik a szükséges erőforrásokkal, beleértve a tolmácsokat és fordítókat, valamint az intézményes funkcióihoz szükséges megfelelő eszközöket. A Bizottság igénybe veheti szakértők és tanácsadó társaságok közreműködését. Ez utóbbiakat kívülről, az egész világról, valamint belülről, a Szentszék munkatársai közül is kiválaszthatják, azzal a feltétellel, hogy ne álljon fenn érdekkonfliktus a vatikáni Adminisztráció tevékenységével kapcsolatos szakma, funkció vagy beosztás gyakorlásával.
A Bizottság felkérésre együttműködik azzal a nyolc bíborosból álló munkacsoporttal, amelynek feladata, hogy tanulmányozza a Római Kúriára vonatkozó Pastor Bonus k. Apostoli Konstitúció reformtervezetét.
A Bizottságot e jelen Kirográfia hozza létre. A mi rendelkezésünk szerint kerül sor feloszlatására.

(vm) VR

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése