Az "új és megbízható információt" az
ausztrál tengerészeti hatóság (AMSA) kapta, és a légierő már repülőgépet
is indított a helyszín megvizsgálására - mondta az ausztrál kormányfő.
Hozzátette, hogy hamarosan három további gép indul a térségbe. Abbott
nem közölte, milyen jellegű tárgyakról van szó, és milyen kapcsolatot
sejtenek az eltűnt utasszállítóval. Úgy vélte, a tárgyak megtalálása
nagyon nehéz feladat lesz, és nem is vehető biztosra, hogy tényleg a
rejtélyes módon elveszett géphez tartoztak. A közel két hete eltűnt
gépet eddig példátlan erőkkel keresik. Huszonhat ország mintegy 60
hajója és 50 repülőgépe kutatja nyomait, de hatalmas területen kell
keresni, amely a kalkulációk szerint a Kaszpi-tenger keleti partjától az
Indiai-óceán déli részéig terjed. A Malaysia Airlines Boeing 777-es
típusú repülőgépe Kuala Lumpurból Pekingbe tartott. Fedélzetén 239 ember
tartózkodott, köztük 154 kínai állampolgár. Az vizsgálat eddigi adatai
azt mutatják, hogy a gépet tudatosan térítette el valaki a személyzet
részvételével. A gép jeladóit kikapcsolták, és kis magasságban, a
polgári radarok hatókörén kívül repültek vele. Az utasszállítót minden
valószínűség szerint utoljára a Maldív-szigetek felett látták az
eltűnése után néhány órával. Sok kérdésre csak a roncsok megtalálása
után kaphatunk választ: Ki és miért térítette el a gépet? Volt-e valami
céljuk? Miért nem telefonáltak az utasok a fedélzetről, amikor
észlelték, hogy baj van? (Ez utóbbira két válasz is született, de egyik
sem bizonyos - a személyzet vagy tudatosan csökkentette a kabinnyomást,
hogy cselekvésképtelenné tegye az utasokat, vagy a telefonok működését
gátló eszközt vittek fel a gépre. )
www.asiaport.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése