Egyházközségünkben a harmadik osztályosok második csoportjában tanuló hetvenöt gyerek járul szentáldozáshoz. A keresztségük óta az egyház tagjai, akik most tíz évesek, eljutottak értelmük használatára és felkészültek arra, hogy szentségi módon vehessék magukhoz Jézus Krisztust.
Mostantól kezdve számukra ez a találkozás minden szentmisében biztosítva van,
hogy Isten gyermekeihez méltón tudjanak élni. A szentáldozáskor kifejezésre
jut, hogy bennünket Jézus hív meg a vele való közösségre, ugyanakkor feladatot
is bíz ránk. Erről az első pápa, Szent Péter így ír: „Szeretteim! Menjetek az
Úrhoz, az élő sziklához, és mint élő
kövek épüljetek fölé lelki házzá, szent papsággá, hogy Istennek tetsző lelki
áldozatokat hozzatok Jézus Krisztus által... Ti azonban választott nép, királyi
papság, szent nemzet, tulajdonul lefoglalt nép vagytok, hogy annak dicsőségét
hirdessétek, aki a sötétségből meghívott benneteket az ő csodálatos
világosságára” (1Pt 2,4-9). Az Egyház kezdettől fogva Krisztus szavait komolyan
vette és aszerint rendezkedett be. Manapság az emberi kapcsolatokban a szó
gyengesége a lélek két gyengeségén alapszik: nem vagyunk kíváncsiak a másik
ember gondolatára, lelki világára; és nem vagyunk hajlandók önmagunkat közölni a másik
emberrel. Az Istennel való érintkezésben Krisztus teremtő szavai csak hitünk
által mutatják meg erejüket bennünk, fejtik ki azt a hatást, amit Jézus akart.
A jeruzsálemi egyházban – amely arámi és görög nyelvű közösség volt –,
felütötte fejét a gyanakvás, éppen a mindennapi alamizsnaosztás körül (ApCsel
6,1-7). A közöttük felmerült problémát az apostolok Péterrel egyetemben
imádsággal és szeretettel az egyenlőség jegyében oldották meg. A közösséget
felszólították, hogy a szeretetszolgálatra jelöljenek ki hét jó hírben álló,
Lélekkel telt bölcs férfit. Majd ezek felett az apostolok imádkoztak és rájuk
tették kezüket, azaz lelki hatalmat adtak, szerpappá szentelték. Szolgálatuk
által Isten igéje tovább terjedt, úgyhogy a tanítványok száma igen megnőtt
Jeruzsálemben. A mi feladatunk is az apostolokéhoz hasonló, figyelnünk kell
közösségünk mindennapi gondjaira, a misszióra és a hitvédelemre. Az egyház
Jézus közössége, melyet a mindenkiben élő Jézus fog össze. Valamennyien tagjai
vagyunk ennek a titokzatos Testnek, melynek feje a mi Urunk. Ő mindent
megmondott és megadott nekünk, ami az üdvösséghez szükséges. Búcsúbeszédének
első részében bejelenti távozását tanítványainak, ugyanakkor megvigasztalja
őket, hogy az Atyához megy, és helyet készít számukra (Jn 14, 1-14). Jézus értük jön
és elvezeti az örök életre. Ahhoz,
hogy ezt a helyet elfoglalhassák, a helyes úton kell járniuk. Jézussal kell azonosulniuk, azzá kell lenniük,
ami ő. A hit és a szentáldozás által történik meg az igazi egyesülés, nekünk
adja Szentlelkét és így olyan tettekre képesít, amilyenre magunktól
képtelenek lennénk.
Jézus élő közössége közelebb van Istenhez, mint egykor
Mózes. Jézus, aki az Atyával egy, a szentáldozás által az Atyához is kapcsol, hogy mi is apostolkodjunk. Ő
örök életet ad és feltámaszt az utolsó napon.
„Aki hisz benne, ugyanazokat a tetteket fogja
végbevinni, amelyeket én” Jn 14,12
A Nagy Imre Iskolában tanuló elsőáldozók (60 gyerek) fotóját 2014. május 4-én készítette Kiss Jancsi.
Darvas-Kozma József
Darvas-Kozma József
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése