Lehetséges
egy magfúzióval működő mozdony kifejlesztése, amely akár megállás
nélkül képes utazni a világ körül, mint ahogy azt a dél-koreai
poszt-apokaliptikus filmben, a „Hófúróban" is láthattuk.- állítja több
kutató.
Ha a világ tudósai és mérnökei rá tudnának jönni, hogy hozzanak létre
egy olyan kicsi magfúziós reaktort, amely elfér egy mozdony
motorkabinjában és havat használjon üzemanyagként a reaktor számára, egy
valósághű Hófúró kifejleszthető lenne úgy, mint az atomenergiával
működő repülőgép-anyahajók és atom-tengeralattjárók.
„Ha egy kisméretű magfúziós reaktort ki tudnának fejleszteni, az elég
energiát állítana elő egy vonat számára" – állítja Young-kook a Nemzeti
Fúziós Intézet egy kutatója.
„Továbbá, feltételezve, hogy körülbelül 5.000 lítium-ion elemet
használunk egy motor kabinban és a kinti havat vízzé alakítjuk, egy
fúziós reaktor több évtizedre elegendő energiát lenne képes
előállítani."
A magfúzióra „mesterséges napként" is szoktak hivatkozni, amely
végtelen mennyiségű energiát képes előállítani, tríciummal és
hidrogénnel.
Hidrogén a vízből nyerhető, míg a trícium lítium-ion elemekből,
melyeket ma arra használunk, hogy okostelefonokat vagy laptopokat
lássunk el erőforrással.- jegyezte meg a kutató.
Tudósok világszerte erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy
fejlesszék és biztosítsák a fenntartható energiát a következő generáció
számára egy irányított folyamaton keresztül, melyben két atommag
összeütközik és egyesül.
A Nemzetközi Termonukleáris Kísérleti Reaktor, vagy Franciaországban
ITER-ként ismert szervezet hét tagja – az Európai Unió, Kína, India,
Japán, Oroszország, Dél-Korea és az Egyesült Államok – jelenleg a világ
legnagyobb kísérleti magfúziós reaktorát építik.
Az első próbatelepe 2040-ben fogja megkezdeni működését.
„A magfúziós erő az energiaforrások legideálisabb forrása lesz, mivel
tisztább és biztonságosabb, mint az atomenergia"- mondta Kim Gon-ho, a
Szöuli Nemzeti Egyetem Plazma és Fúziós Mérnöki Részleg professzora.
„Időbe fog telni, hogy kereskedelmileg is elérhető legyen még 2040
után is, mivel a fúziós folyamat egy nagyon magas szintű és modern
technológiai szintet igényel."
Dél-Korea, amely nem rég ugrott bele a fúziós energiakutatásokba, 150
milliárd won-t (146 millió dollárt) tervez befektetni ebbe a területbe
még ebben az évben.
A Nemzeti Fúziós Kutatási Intézmény sikeresen kifejlesztett egy
magfúziós reaktort 2007-ben, melyet a Koreai Szupervezető Tokamak
Fejlett Kutatásaként neveztek el.
„A KSTAR különböző teszteket fog lefolytatni, hogy felismerhessék a magfúzió fejlődéseit" közölte az NFRI illetékese.
asiaport.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése