Oldalak

2015. 03. 14.

2015-ben bérmálkozó ifjaknak 18. - A hivatásról

A bérmálkozó EMBERKE csak négy betűből áll:  
Érteni akarja az evangéliumot
Öntudatossá akar válni, 
Tanúságot akar tenni Krisztusról és  
Áldássá akar lenni. 


1. Azért bérmálkozunk:
- hogy a Szentlélek segítségével mélyebben tudjuk érteni a kinyilatkoztatott igéket,
- hogy öntudatos keresztényekké váljunk, vagyis az elképzelhetetlenül teljes életet, a kegyelemben gyökerező szentháromságos, közösségi életet tudjuk élni,
- hogy felnőtt és tanúságtevő keresztényekké váljunk,
- hogy hitünk szerinti élettel, áldássá legyen bennünk mindaz a jó, amit keresztségünk óta szüleink és keresztszülők, valamint az egyházközösség értünk tettek. (Katolikus Egyház Katekizmusa, a továbbiakban KEK 1303).
** 


120. A keresztény ember hivatása, hogy Krisztus misztikus testének a szolgálatára álljon. A hivatásról szóló jelenetek a Biblia leghatásosabb lapjai közé tartoznak. Amikor Isten megszólítására válaszolunk, ezt közönségesen hivatásnak nevezzük. A hivatás mindig a közösségben születik, az életet lefoglalja és a közösséget szolgálja. Ha Isten szól, útnak indulnak. Ezt látjuk Ábrahám, Jákob, Mózes és a próféták esetében. Isten hívására, mindenki személyes módon, természetének megfelelően válaszol: Mózes jeleket kér (Kiv 3,11), Izajás felajánlkozik (Iz 6,8), Jeremiás ellenvetéseket tesz (Jer 1,6). Mindegyik engedelmeskedik, mert lényegesen érintette Isten, tudatában van személyes küldetésének. 

121. Isten megragad a belső hangok, szívbeli vonzalmak, nagy horderejű álmok által és módosítja életünket saját transzcendens természetéhez. A hivatást inkább megsejtjük, nem tudjuk megmagyarázni, de róla beszélni tudunk. A magyarázat nem jeleníti meg a hivatást, csak az élet. A meghívott a világban marad ugyan, de állandó kapcsolatban marad az Úrral, aki vállalja a vezetést és boldoggá teszi.

123. Sokféle hívatásról beszélhetnénk a földön, de a legfontosabb az, amelybe a keresztség, a bérmálás és az Eucharisztia szentsége avat be. Ez Krisztus valamennyi tanítványának közös hívatása, ami az életszentségre és a világ evangélizálására szól. Ezt általános papságnak hívjuk, ami „szakosodik”, két másik szentségre, az egyházi rend és a házasság szentségére. A házasság szentségében a kiscsalád kibontakozására kapnak hivatást, míg a szolgálati papság hivatása a közösség szolgálata. E szentségek révén a hivatást vállalók sajátos fölszentelésben részesülnek. 

124. A szolgálati papság vagy egyházi rend az a szentség, mely által a Krisztustól Apostolaira bízott küldetés teljesítése folytatódik az Egyházban az idők végezetéig. röviden az apostoli szolgálat szentsége. Három fokozata van: a püspökség, az áldozópapság és a diakonátus.                                                                                                                                                                                            125. A papi hivatás feltételei, hogy egészségesek legyenek a papságra készülők, legyen elegendő szellemi képességük a szükséges tanulmányok elvégzésére, valamint legyenek komoly erkölcseik, és a papságban ne keressenek egyebet, mint Isten és az emberek szolgálatát.


- folytatjuk -
©Darvas-Kozma József

Bérmálkozóknak 1-17. részt itt találod: 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése