
Az akadémikus a teremtett világunkból ismertetett
istenérveit a hetedikkel zárja: „De
mindentől eltekintve: az maga is elég bizonyíték, hogy az ember megalkotta
Isten fogalmát. Ez az ember képzelőtehetségének
köszönhető, annak, hogy el tud képzelni láthatatlan lényt. Ez a tulajdonság
valamennyi élő lény közül kizárólag az emberben van meg. Ez a képessége
beláthatatlan lehetőségeket nyit meg előtte. Ezért képzeli el az eget, azt,
hogy Isten mindenben és mindenhol jelen van, de sehol annyira, mint az emberek
szívében.” A 18. zsoltár soraival zárja művét: „Isten
nagyságát hirdeti az ég, a mennybolt vallja kezei művét.”
Az olvasmányban a megszemélyesített
bölcsességről szól, aki nagyon ékes, hét oszlopos házába invitálja azokat, akik
híjával vannak a bölcsességnek és bőséges lakomát készít számukra: „Gyertek,
egyetek a kenyeremből, igyatok a borból, amelyet kevertem! Hagyjatok fel a
dőreséggel, járjatok az értelem útján, és élni fogtok.” (Péld 9,1-6)
Felhagyni
az oktalan, értelmetlen életmóddal, s törekedni megérteni az Úr akaratát és
célszerűen élni, ez bölcsességre vall.
Az az igazi bölcsesség, ha az ember
minden időben, helyzetben felismeri, mi az Isten akarata, hogyan használja ki
ezt a helyzetet és időt is a paruziára (Jézus dicsőséges eljövetelére) való
felkészülésre. (Ef 5,15-20)
Ezt a bölcsességet a Szentlélek adja meg az
embernek, akár csak a hitet, hogy Krisztus az Eucharisztia szentségében
titokzatos módon, de valóságosan jelen van és valóban odaadja magát értünk. És
mi valóban részesedünk belőle, így végbemegy megváltásunk műve. (Jn 6,51-59)

Jézus velünk marad a világ végéig az Eucharisztia titkában, és
ha hittel vesszük őt az Oltáriszentségben, akkor eljutunk az örök életre.
„Aki ezt a
kenyeret eszi, örökké él!” Jn 6,58.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése