A kinyilatkoztatás
alapján az Egyház vallja, hogy az Isten által teremtett világ jó és azért
kaptuk, hogy javunkat szolgálja. Nem szabad a világot szakralizálni (mintha
része lenne az istenségnek), sem szekularizálni (az evilági dolgok mintha
függetlenek lennének Istentől).
A világ és a földi haladás az emberek
segítségére van, hogy a köztük lévő láthatatlan Isten országot erősítsék. Ilyen
értelemben fogadja el az egyház az evilági valóságok autonómiáját. Isten népe,
az egyház tagjai az evilági társadalom tagjai is. Együtt haladnak az egész
emberiséggel és osztoznak a földi világ sorsában, a gondokban, a
sikertelenségekben és az örömökben. Az egyház tagjai együtt dolgoznak a nem
keresztényekkel az evilági feladatok megvalósításán, mert ők is emberek és állampolgárok.
„Az a keresztény, aki elhanyagolja földi
feladatait, valójában embertársaival, sőt éppen Istennel szemben fennálló
kötelességeit hanyagolja el, és így örök üdvösségét veszélyezteti” (GS 43).
A keresztények vallásos indítékból is hozzájárulnak a világ építéséhez és
előmozdítják az emberi nem egységét, hiszen egy nagy családot alkotunk és
bennünket azonos érdekek kötnek össze. Amíg a keresztények a II. vatikáni
zsinat legtöbb új eszmét tartalmazó okmánya, az Egyház és a mai világ viszonyát meghatározó konstitúció elvei
szerint dolgozunk, eközben egy háttérhatalom igyekszik Európát szétverni.
A
keresztény Európa szétveréséhez vezető út négy nagy lépést jelent:
az egyház
elvetését,
Jézus Krisztus elvetését,
Isten elvetését ,
és a keresztény államok megsemmisítését.
Négy évszámra hívnám fel a figyelmet.
1517-ben Luther kimondja: Isten van,
Jézus az Isten Fia, de a katolikus egyház nem kell. (Thália és teológia)
1717-ben a londoni
szabadkőműves páholy vallja, hogy Isten van, de Jézus Krisztust elveti, az
egyház pedig reakciós.
1917-ben
Szentpéterváron az első ateista kongresszus kimondja: sem Isten, sem Jézus, sem
az Egyház nem kell.
2017-ben Brüsszelnek a keresztény Európa sem kell: jöjjenek
a migráns muszlimok.
A világ rendje megbomlott.
Mit mond a mai ige?
Isten
fölötte áll mindennek, ő a világtörténelem korlátlan ura. (Iz 45,1.4-6) Az
események irányítói, még ha nem is tudják, Isten eszközei. Izajás ennek egy
tipikus példáját mutatja be, Kürosz (Cirus) perzsa király trónra lépésében, aki
Kr.e. 538-ban a héberek szabadítója lett. "Isten úgy használja a gonoszokat –
mondja Luther – mint a balkezét."
Akik az ember autonómiáját, szabadságát
tiszteletben tartják és lehetőséget biztosítanak az evangélium hirdetésére,
azok Isten pozitív akaratát hajtják végre, mint Isten ’jobbkeze’.
Az adópénz
kapcsán Jézus rámutat, hogy életünk egy magasabb összefüggésben is adós élet. Nemcsak
a társadalomnak, hanem Istennek is adósai vagyunk egész életünkkel. (Mt
22,15-21)
Ha hitünkre építünk, neki szolgálunk, akkor minden a javunkra válik. (1Tessz 1,1-5b)
Előbb-utóbb a vezetők
közül kiemelkedik majd egy alkalmas ember, de addig szenvedni fogunk.
**
„Bár nem ismersz,
mégis felövezlek...” Iz 45,6.
Ajánlott cikkek:
Nemzeti Összetartózás napja
Kós Károly: Levél a balázsfalvi gyűlésről (Kalotaszeg, 1911. szeptember 4.)
Összetartozásunk - felelősség!
Nemzeti Összefogás üzenet
2012. június 4. Nemzeti Összetartozás Napja Csíkszeredában
Mit kíván a külhoni magyarság 2012. március 15-én?
Imádkozzunk népünkért
Magadra hagytunk Tégedet
Életünk folytonos szabadságharc
Egy népnek, amelytől elvették határait
Március 15. - Nemesen magyar és istenien örök
Ninive vagy Strasbourg?
Törekedjünk az igazságosságra és a békére
Ajánlott cikkek:
Nemzeti Összetartózás napja
Kós Károly: Levél a balázsfalvi gyűlésről (Kalotaszeg, 1911. szeptember 4.)
Összetartozásunk - felelősség!
Nemzeti Összefogás üzenet
2012. június 4. Nemzeti Összetartozás Napja Csíkszeredában
Mit kíván a külhoni magyarság 2012. március 15-én?
Imádkozzunk népünkért
Magadra hagytunk Tégedet
Életünk folytonos szabadságharc
Egy népnek, amelytől elvették határait
Március 15. - Nemesen magyar és istenien örök
Ninive vagy Strasbourg?
Törekedjünk az igazságosságra és a békére
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése