2021. 04. 23.

A Lanciano-i eucharisztikus csoda

A világ különböző részein sok eucharisztikus csoda történt és történik ma is. Volt, hogy az átváltoztatott ostya és bor az áldozók szájában valódi hússá és vérré változott. Olyan is előfordult, hogy a pap kételkedett benne, hogy Jézus valóságosan jelen van-e az Oltáriszentségben, mire az átváltoztatott kenyérből és borból a jelenlevők megdöbbenésére vér kezdett folyni. Az alábbiakban néhány történelmi eseményről számolok be. Itáliában az ősi Anxanum romjaira épült Frentanese városa több mint 1200 éve őrzi a katolikus egyház első és legnagyobb eucharisztikus csodájának ereklyéit. A csodás eseményre Krisztus után a VIII. században került sor a város Szent Legontianusnak szentelt kis templomában, mint isteni válasz egy bazilita szerzetesnek, akinek kételyei támadtak, hogy Jézus valóságosan jelen van-e az Oltáriszentségben. A misén az átváltoztatás során az ostya valóban élő hússá, a bor pedig valóban élő vérré változott. A vér öt szabálytalan formájú és különböző nagyságú rögben alvadt meg. A hússá vált szentostya, mely ma is jól látható, akkora, mint egy nagy ostya, melyet napjainkban a latin egyházban használnak, a színe világosbarna, hátulról megvilágítva pedig rózsaszín. 1970-7l-ben és 1981-ben tudományos vizsgálatoknak vetették alá, melyeket többek közt a kiváló és elismert tudós, Oduardo Linoli professzor, az anatómia, kórszövettan, kémia és klinikai mikroszkópia docense végzett Ruggero Bertelli, a sienai egyetem anatómia professzora segédletével. Az elemzéseket megkérdőjelezhetetlenül, teljes precizitással végezték, és mikroszkopikus fényképekkel dokumentálták. A tudományos elemzés eredményei a következők: „A hús valódi hús. A vér valódi vér. A hús és a vér embertől származik. A hús szívizomszövetből áll. A húsban a következő részek különböztethetők meg: miokardium, endokardium, bolygóideg és -a miokardium vastagsága alapján - a bal kamra. Alapszerkezete alapján a hús SZÍVBŐL való. A hús és a vércsoportja azonos: AB. A vérben talált protein a friss emberi vérre jellemző arányú. A vérben a következő elemeket találtuk: klorid, foszfor, magnézium, kálium, nátrium és kalcium." Máig nincs magyarázat arra a rendkívüli jelenségre, hogyan maradhatott fenn eredeti állapotában a hús és a vér, melyeket több mint 1200 éve természetes állapotukban őriznek, és melyek légköri és biológiai hatásoknak vannak kitéve. Mégis a magyarázat, hogy Jézus van jelen az Oltáriszentségben.

1 megjegyzés:

  1. Tisztelt Főtisztelendő plébános úr!

    Elolvasván bejegyzését én is tanúságot szeretnék tenni az Úr Jézus valóságos jelenléte mellett az Oltáriszentségben. Kb. 15 évvel ezelőtt történt meg velem a következő: életem első szentségimádására mentem el a Csíksomlyó-i kisbazilikába. Mivel nem tudtam, hogy hogyan zajlik ez, ezért a templomban nem akartam elől ülni. A templom közepénél, a jobboldali második padsorban elől szándékoztam beülni a fal felőli résznél. Az Oltáriszentség már ki volt téve, de a szentségimádás még nem kezdődött el. Féltérdre ereszkedtem, hogy így köszöntsem az Oltáriszentséget. De ekkor váratlanul a bal vállamon nyomást éreztem, mintha valaki megnyomta volna azt, és közben azt hallottam, hogy valaki halkan, de érthetően mondja: „két térdre”. Így tettem, két térdre ereszkedtem, fejet hajtottam, és utána felálltam, hogy beüljek a padba. De mielőtt beléptem volna a padok közé, körbenéztem, hogy ki nyomta meg a vállam, és ki suttogott a fülembe. Meglepetésemre nem volt senki a közelemben. Lehetetlenség, hogy valaki miután a vállamhoz ért azonnal elhagyja a templomot. Erre sem ideje nem lett volna, sem lépések hangját nem hallottam. Ezen elcsodálkoztam, és az esetet magamban úgy könyveltem el, hogy az őrangyalom volt, aki a vállamat megnyomta, és ő figyelmeztetett, tanított a helyes tiszteletadásra. Tudom, hogy ez nem közvetlen, hanem közvetett tapasztalás, de nekem ez elég, hogy tudjam, valljam Jézus valóságos jelenlétét az Oltáriszentségben.

    Tisztelettel: dgy

    VálaszTörlés