2019. 04. 13.

Elsőáldozásra készülő gyerekeknek és szüleinek


Lelkitükör a leggyakoribb „gyermekbűnök” szerint
          
1.  Nem imádkoztam (reggel, este). Rosszul imádkoztam. Hitem ellen beszéltem. Nem tanultam meg a hittant.                                                                                         H.I.T.

2.  Káromkodtam. Átkozódtam. Szitkozódtam. Fogadalmamat (ígéretemet) nem tartottam be. Feleslegesen vagy hamisan esküdtem. Szent dolgokkal tréfálkoztam.                                                                                                    K.Á.F.E.


3.  Szentmisét mulasztottam, vagy elkéstem. Templomban rossz voltam.           SZ.E.M.

4.  Szüleimet megszomorítottam. Nem engedelmeskedtem. Feleseltem. Nem segítettem. Nevelőimet kijátszottam. Családomért nem imádkoztam.             E.B.S.I.


5. Veszekedtem. Csúfolkodtam. Sértő szavakat mondtam. Verekedtem. Haragot tartottam. Magam és mások egészségét és életét kockáztattam. A környezetemben szemeteltem. Mást bűnre tanítottam, vagy csábítottam.                         W.E.Gy.E.M.

6.  Szemérmetlent gondoltam, néztem, olvastam, hallgattam, beszéltem. Szemérmetlent játszottam egyedül vagy mással.                                                       G.N.O.H.B.I.Cs.


7.  Leckémet nem tanultam meg. Csaltam. Elvettem másét. Talált tárgyat nem adtam vissza. Kárt okoztam. Holmimra nem vigyáztam. Kötelességemet elmulasztottam.                                                                                                                           Cs.E.T.K.

8.  Hazudtam. Árulkodtam. Rágalmaztam (ráfogtam olyat ami nem igaz). Szükség nélkül titkot kibeszéltem.                                                                               H.Á.R.K.

9.  Önző volta. Elégedetlen voltam. Telhetetlen voltam. Irigy voltam. Hiú voltam. Öntelt voltam. Felnőtt, aki hűtlen, elhagyja családját. Gyermekeiről nem gondoskodik.                                                                                                    H.E.Gy.

10.            Nem törekedtem hibáimat kijavítani.                                                           H.I.K.



Szentlélek Úristen, Igazságnak fénye,
Küldj világosságot lelkem rejtekébe.
Segíts, hogy ismerjem, minden bűnöm, vétkem,
s megtisztuljak tőlük a gyóntatószékben.
  
A szentgyónás módja:
D. a J. Kr.!
Az Atya, a Fiú és a Szentlélek nevében. Ámen.

Gyónom a mindenható Istennek és neked lelkiatyám, hogy kiskorom (utolsó gyónásom) óta ezeket a bűnöket követtem el.

(Utoljára gyóntam) –
Bűneim:

Teljes szívemből bánom minden bűnömet, mert azokkal a jó Istent megbántottam. Erősen fogadom, hogy Isten segítségével a jóra törekszem és a bűnt elkerülöm.

A pap feloldozása: …
És én feloldozlak téged bűneidtől az Atya és a Fiú és a Szentlélek nevében.
A gyónó válaszol: Ámen.

Elégtétel, hálaadás:....

Pap: Magasztaljuk Istent, mert jóságos hozzánk.
Gyónó: Mert örökké szeret minket.

Pap: Isten megbocsátotta bűneidet, menj békével.
Gyónó: D. a J. Kr.!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése