2022. 05. 22.

Földes Lívia: Isten tenyerén

Isten tenyerén ébredtem, s lenéztem a Földre 

hófödte csúcsokra, kopár legelőkre. 

Kanyargó folyó tükrében láttam kelni a Napot, 

sugaraiban éppen az álmos hajnal mosakodott. 

Láttam az óceánt gyémántként ragyogni,

sirályokat felette felhőkkel táncolni, 

láttam a békét az emberek szívében, 

láttam az erdőket fürödni a fényben. 

Láttam sok-sok mosolyt, és láttam a reményt

láttam az Embert, és láttam a Zenét. 

Láttam a Földet szeretetben élni, 

láttam a csöndet a széllel zenélni. 

Láttam Istent, amerre csak néztem, 

miközben éppen az ő tenyerében ültem, 

s az ő hangján szólt a szél,  

mint anya, ki gyermekének mesél: 

Millió apró tükörben láthatod magadat, 

hisz olyannak látod a világot, amilyen Te vagy.

 

A szerzőt és a vers címét azonban rendszeresen tévesen közlik. A költeményt nem Hamvas Béla írta, hanem Földes Lívia tizenhét évvel ezelőtt.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése