Jézus
búcsúbeszédének első része (Jn 14,1-14), amikor meg akarja nyugtatni
apostolait. Nyugtalanságuk érthető, hiszen megmondta, hogy tovább nem lehetnek
vele, hogy mindnyájan megbotránkoznak benne, Péter háromszor meg fogja tagadni.
Jézus arra kéri őket, hogy e lehangoló közel jövő helyett tekintsenek a
távolabbi jövőbe: visszajön majd, miután helyet készített számukra és magához
veszi őket.
Ahhoz, hogy azt a helyet elfoglalhassák, a helyes utat kell
járniuk. Jézus ezért értük jön és vezeti az örök élet útján. Ő nem útmutató, hanem
Ővele kell azonosulni, azzá kell lenni, ami Ő.
Ő az út, az igazság, vagyis
általa és benne lehet találkozni az Atyával. Az Istennel való élet, az üdvösség
csak Jézussal érhető el.
Fotó - Iochom Zsolt 2017.05.07. |
Az apostolok megértették, hogy Krisztus követésük igazi célja
a mennyei Atya megismerése, aki azért küldte Jézust a világba, hogy rajta keresztül
ismerjük meg Őt. Így lett Isten megismerésének útja a Jézusban való hit. Mivel Jézus
az út, ezért fejezzük be imádságunkat, hogy „Krisztus a mi Urunk által.”
Jézus
megígéri, hogy Vele nagyobb és eredményesebb tetteket hajthatunk végre. Ez
felszólítás is az apostolkodásra, amiben megtapasztaljuk, hogy Isten velünk van.
A szentmisében találkozunk Jézussal, a
szentáldozásban egyesülünk Vele, ez a küldetésünkre is emlékeztet: „Menjetek az
egész világra...” Ezért nekünk, az Egyház tagjainak kötelességünk, hogy
mindenütt hirdessük az evangéliumot, éreztessük meg Isten jóságát, türelmét,
emberszeretetét. Ha mi úgy élünk, ahogy mennyei Atyánk elvárja tőlünk, az nagyobb
és hatásosabb csoda lesz minden másnál. Mert akkor mint „élő kövek” egybeépülünk
Krisztusban és Isten népének egyetemes papsága valósul meg.
Szent Péter az
egyházat úgy jellemzi, mint új templomot, amely élő kövekből épült a
szegletkőre, Krisztusra, aki alap és életünk forrása. (1Pt 2,4-9). Az Atya
Krisztust tette meg alapkőnek, s ő az marad akkor is, ha az emberek nem vesznek
róla tudomást, és Jehováznak vagy szombatoznak.
Krisztus az Egyház erőssége,
az üdvösség hordozója a történelemben. A hívek őrá épülnek a keresztségben és
Jézussal együtt mutatják be az imádás szellemi áldozatát. A gonosz hatalma nem
tud erőt venni rajta, mert tagjai élő kövek módjára viselkednek és
istentiszteletüket végezik.
Az Egyház kezdettől fogva Krisztus szava szerint rendezkedett
be. (ApCsel 6,1-7) A közösség szolgálatában jelentkező nyelvi problémákat
nagyszerűen megoldották. A közösség görögül beszélő tagjai a 72 tanítvány közül
hét jó hírben álló, Lélekkel eltelt bölcs férfit választott, és őket az
apostolok elé állították, akik imádkoztak és rájuk tették a kezüket. Így
érvényesült a szubszidiaritás, vagyis az autonómia: az apostolok, a 72
tanítvány, a diakónusok és a hívő nép körében. Terjedt is az Úr tanítása ...
Akarom, legyen így ma is!
„A tanítványok
száma igen megnőtt Jeruzsálemben...” ApCsel 6,7.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése