2018. 07. 17.

A tisztítótűzből érkezett látogató Pio atyához

Pietrelcinai Szent Pio atya számos misztikus élményt élt át imádság közben, amelyek során gyakran nyerhetett betekintést a mennyország titkaiba. Az egyik ilyen eset egy váratlan látogató felbukkanása volt: a semmiből egy férfi tűnt elő, aki egyenesen a tisztítótűzből érkezett.


Egyszer egy éjszakai magányos ima közben egy idős férfi állt meg Pio atya előtt. A szent, mikor kinyitotta a szemét, szóhoz sem jutott a meglepődöttségtől, hiszen rajta kívül más nem tartózkodott a helyiségben. „Nem tudtam elképzelni, hogy jöhetett be éjnek idején a rendházba, hiszen valamennyi ajtó zárva volt – magyarázta később Pio atya.
„Ki vagy te és mit szeretnél?” – kérdezte a szent a férfit, hogy a titokra fény derüljön. A férfi válaszolt: „Atyám, Pietro Di Mauro vagyok, Nicola fia, de csak Precoconak hívtak. Itt haltam meg ebben a rendházban 1908. szeptember 18-án, mikor még ez az épület szegényházként működött. A 4-es számú cella volt az enyém. Egy éjszaka égő cigarettával a számban aludtam el, ami lángra gyújtotta az ágyamat, megégtem, megfulladtam, majd meghaltam. Azóta a purgatóriumban vagyok. Csak egy szentmisét szeretnék, hogy megszabaduljak. Isten megengedte, hogy eljöjjek hozzád, és a segítségedet kérjem.”
„Biztos lehetsz benne, hogy holnap misét mondok a szabadulásodért” – nyugtatta meg Pio atya a férfit, aki nemsokára el is tűnt.
Másnap Pio atya kutatásba kezdett: kiderítette, hogy 1908 szeptemberében valóban életét vesztette egy ugyanilyen nevű férfi a rendházban. Miután minden bizonyossá vált, Pio atya misét mondott az idős férfi lelki üdvéért.
Precoco látogatása nem az egyetlen eset volt, hogy tisztítótűzben szenvedő lélek kérte Pio atya imáit. „Legalább annyi holt lélek jön fölfele a kolostorba vezető úton, mint élő” – állította a szent. Számos lélek kért kifejezetten szentmisét Pio atyától, tudva, mennyivel könnyíti a tisztítótűz szenvedéseit egy szentmise, mielőtt eljut a mennyei dicsőségbe a lélek.
Forrás és fotó: Aleteia.org
Magyar Kurír

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése