2020. 03. 15.

A pestis és a vándor

Egy régi történet szerint egy vándor elindult Bagdadból. Hosszú út után találkozott a pestissel. Szóba elegyedtek és megkérdezte vándorunk a pestistől:
- Ugyan biza, te hová mész?
- Megyek Bagdadba - válaszolta a pestis.
- És miért mégy oda? - kérdezte a vándor.
- Meg kell öljek száz embert, ezt az utasítást kaptam Allahtól.
Telt múlt az idő. A vándor is visszatért Bagdadba és megtudta, hogy ezer ember halt meg távolléte alatt.  Újra vándorbotot vett a kezébe és elindult. Ismét találkozott a pestissel. Haragosan köszöntötte és rámordult:
- Te pestis, a múlt alkalomkor hazudtál nekem. Nem száz embert öltél meg Bagdadban, hanem ezeret.
- Én igazat mondtam - válaszolta a pestis. Csak százat öltem meg.
- Akkor miért halt meg ezer ember? - kérdezte a vándor.
- Tudod, a többiek félelmükben haltak meg! 

** 

Koronavírus. 
Miért ez a nagy félelem?
- Vajon nem bénít meg és nem öl meg?
 - Ahol nincsen koronavírus, ott miért kell előre pánikolni?
- Sok embert a félelem bénít le?

- Miért?
- Mert nincs hite a gondviselő Istenben!

**

Mi a templomban tartottuk a vasárnapi szentmisét. Kihangosítottuk, hogy akik az udvaron tartózkodnak ők is be tudjanak kapcsolódni. Aki akart a két templomunk között választhatott, a templom hajóban, a kóruson vagy az altemplom termeibe vonulhatott.
Sajnálom, hogy a félelem sokakat megbénított.
A jövőhét minden napján reggel fél 7 órakor, 7 órakor és este 6 órakor a szentmisét a Millenniumi templomban végezzük, és a kivetítő segítségével a Szent Kereszt templomban is részt vehetnek a szentmisén.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése