2012. 05. 14.

Közösségépítés rózsafüzérrel 5. befejezőrész


2001-ben Rózsafüzér imádsággal kezdtük építeni a csíkszeredai Millenniumi templomot. 2001 február közepén elindítottuk templomépítési programunkat. Két héten át minden este csoportos megbeszélésre hívtam a híveimet. Ismertettem a Makovecz Imre tervezte templomtervet és kikértem a véleményüket. Mindenkinek tetszet a látványterv, csak miből építjük fel, vagyis a pénz volt a nagy kérdés. Akkor mondtam, hogy a templomot nemcsak betonból, kőből, téglából és malterből építik, hanem imádságból és áldozatból. Akkor alapítottuk meg a Mária Légiót és az Isteni Irgalom Társulatát, amelynek tagjai azóta mindennap déli 12 órakor, du. 3 órakor és az esti szentmise előtt elimádkozzák a rózsafűzért.
2001 májusában a kommunizmus emlőin felnőtt néhány ideológus tisztségükből kifolyólag meg akarta akadályozni a csíkszeredai Millenniumi-templom építését. Az ügy begyűrűzött a bukaresti minisztériumokba, ahol személyes kihallgatást is kértem. Reménytelennek tűnt helyzetünk, ezért június 17-én déltájban felhívtam a marosvásárhelyi Gáspár Mária Petronella ferences nővért, hogy ha elmegy a szőkefalvi Mária-jelenésre, akkor legyen szíves mondja meg Marián Rózsikának, hogy kérésemet terjessze Szűzanyánk elé. Nem mondtam meg, hogy mi az én kérésem. Jeleztem, hogy én is elmegyek Szőkefalvára, de a szentmise előtt nem lesz időm a látnoknővel beszélni, hát ezért kérem kérésem továbbítását. A szentmise kezdetére megérkeztem, ott voltam a koncelebrálók között. A mise végén térdenállva imádkoztuk a rózsafűzért. Valamikor az 5. titok imádkozásánál megkezdődött a jelenés. A Szűzanya üzenete végén Rózsika hangosan mondta: Szűzanyám testvéreim kérését is elszeretném mondani. Utána csend volt. Közben egy-egy igent mondott a látnoknő. A jelenés végén énekelve a plébániára bekísérték Rozsikát. Először elmondta a papoknak szóló üzenetet, majd néhány személlyel beszélt. 
Utána engem szólított, hogyha ott vagyok menjek oda. Ekkor  elmondta a Szűzanya válaszát: „Mondd meg az én pap fiamnak, hogy ne aggódjon! Minden gondját bízza reám. A templom fel fog épülni.” Leírhatatlan öröm töltött el. Otthon a híveimmel vártuk helyzetünk alakulását. Július 3-án Csíkszeredába látogatott Razvan Teodorescu kulturális és vallásügyi miniszter. Személyesen eljött a helyszínre. Látva a deszkatemplomot sajnálkozott. Ekkor jóváhagyta a templomépítést és a kormány nevében a költségvetés 1/3-dát megígérte támogatásként. A templom alapkövét augusztus 4-én letettük. Az építést szeptember végén kezdtük és 2003. október 18-án felszenteltük Nagyboldogasszony és a magyar szentek tiszteletére.
Napjainkban sok baj éri nemzetünket, és majdnem annyi támadás. Éppen ezért kapaszkodjunk rózsafüzérrel a Szűzanyába. 
Istenszolgája Mindszenty József, Magyarország hercegprímása esztergomi székfoglaló beszédében 1945. október 7-én imahadjáratot kezdeményezett: „Legyünk most az imádság nemzete. Ha újból megtanulunk imádkozni, lesz honnét erőt és bizalmat meríteni. Én is a milliók imahadjáratában, édesanyám mostantól még szorosabbra fogott rózsafüzérében bízom. Ne veszítsétek el bizalmatokat!” Egy másik időszerű gondolata nekünk szól: „Ha lesz egymillió imádkozó magyar, nem félek a jövőtől.” A változás jelei napjainkban érezhetőek.
Szemünk láttára számtalanszor már beigazolódott, amit XII. Piusz pápa mondott: „Nagy a hatalma annak a hadseregnek, amelyik a kard helyett a rózsafüzért tartja kezében.” 1456-ban Nándorfehérvárnál, 1571-ben Lepántónál, 1683-ban Bécsnél, 1686-ban Budán szabadított meg az ellenségtől. 1955-ben eltávolította az oroszokat a katolikus Ausztriából. 1960-ban véget vetett a Szovjet atomfegyverkezésnek. 1962-ben megakadályozta, hogy Brazília kommunista kézre jusson. 1986-ban békésen bukott meg a fülöp-szigeti Marcos diktatúra, 1989-ben a román diktatúra, 1991-ben a Szovjet kommunizmus. Felépült a csíkszeredai millenniumi templom. Ha imádkozunk, akkor minden ellenséges hatalom megbukik.
Íme a Rózsafüzér Királynője, a világ reménysége! Ő aki a kánai menyegzőn azt mondta a szolgáknak, hogy tegyék meg, amit Jézus mond. Ő ma is azt akarja, amit Jézus akar, hogy mindnyájan egyek legyünk. Legyünk egyek, amikor Jézus tanítását hallgatjuk, amikor az Eucharisztiát ünnepeljük, amikor tesszük a jót és amikor imádkozunk.
Itt van a rózsafűzérem. Mindnyájunknak van rózsafűzére, de ez ne legyen csak egy kegytárgy, hanem imádkozzuk is, hogy megmaradhassunk Jézus szeretetében. A Szűzanya pedig ma is kiesdi Isten kegyelmét, csak kérjük naponta szeretettel: Asszonyunk, Szűz Mária, Istennek Szent Anyja, imádkozzál érettünk bűnösökért, most és halálunk óráján.

            Darvas-Kozma József

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése