2013. 10. 16.

Alacoque Szent Margit


Alacoque Szent Margit vizitációs nővér által (1647-1690) nyilatkoztatta ki az Úr Szent Szívének titkát. 1673. dec. 27-én megjelent neki Paray le Monialban (Franciaország), kimondhatatlan fényességben, miközben ezt hallotta:
"Isteni Szívem oly szenvedélyes szeretettel van eltelve az emberek iránt, hogy szeretetének lángját nem képes magában tartani. A te közvetítéseddel áradjon az emberekre."
E szavak után szívemet kérte, folytatja a Szent Margit naplójában:
"Kérleltem Őt, vegye, és el is vette, és saját imádásra méltó Szívébe süllyesztette, ahol engem, mint kis porszemecskét engedett meglátnom, mely e lángoló tűzben emésztődött. Aztán újból elővonta, mint Szív alakjában lobogó lángot, és azt mondta: "Íme, kedvesem, ez szeretetem értékes záloga. Tüzes lángjának egy gyönge kis szikráját zártam kebledbe, hogy szívként szolgáljon neked és életed utolsó pillanatáig, emésszen. Oldalad sebét újból lezártam, de a szenvedés mindvégig megmarad."
Ezzel az isteni Szeretet-szikrával, melyet Jézus Alacoque Szent Margit nővérnek adott, lángra lobbantotta a világot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése