2016. 12. 26.

A kis Jézus kérése - karácsonyi történet



Szent Jeromos (347-420) életének utolsó 34 évét Betlehem mellett egy barlangban élte le. Egy különös párbeszéd maradt ránk, amely szent Jeromos és a neki karácsony éjjelén imádság közben megjelent kis Jézus között hangzott el.
-          Mondd meg – szól a kicsi Jézus – milyen ajándékot adsz nekem ezen az éjszakán.
-          Uram, te jól tudod – feleli a szent – hogy én szegény ember vagyok, semmim sincs.
-          Mégis tudnál te adni még valamit nekem!
-       Ó, nem is tudom, mi lehet az, hiszen én már teljesen lemondtam teérted a saját akaratomról, értelmemről, sőt érzékeimről… életemről.
-          Valami még mindig maradt – erősködött a kis Jézus.
Szent Jeromos kétségbeesve bizonygatja, ismételgeti:
-          Pedig én már semmit sem tudok felajánlani! És ekkor búcsúzóként még hallja az esdeklő kérést:
-          Jeromos, add nekem a bűneidet!
-          Jézusom, - feleli megindultan az öreg – te megkönnyeztettél engem…
Cserébe Jézus szeretetéért most nekünk is kell adni valamit. Adjuk oda a bűneinket... Aki szentgyónását nem végezte el karácsonyra, az igyekezzék.
Életünket egészen adjuk neki, ahogy azt Szent István diakónus, első vértanú tette.


Karácsonyi történetek:

Egy fiú karácsonyi története

Egy igaz történet Karácsonyra

Karácsony a családban - történet

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése