2020. 08. 30.

Telefonon köszöntött Biró László püspök

 Ma, augusztus 30-án este 8 óra után a Kossuth Rádióban elhangzott Oláh-Gál Elvira velem készített portrébeszélgetése. Ezt meghallgatta Exc. Biró László tábori püspök, és 20,57-kor telefonon felhívott és gratulált a lelkipásztori munkámhoz. Örvendett, hogy a Székelyföld és népünk megmaradásáért lelkesen dolgozom/dolgozunk. Biró püspök úr szívből jövő szavai örömömre szolgáltak. És hívtak Sepsiszentgyörgyről, Budapestről és a facebookon is köszöntöttek.

Kedves Olvasóim! Biró püspök atyával több alkalommal találkoztam, és 2018-ban a Galíciai Zarándoklatunkat ő áldotta meg. Hazatértünkkor is szívesen vendégül látott. Most megkérdezte, hogy melyik hónapban születtem, így kiderült, hogy három hónappal vagyok idősebb mint ő. Ezt a nagyon kedves püspököt röviden szeretném bemutatni  Olvasóimnak. Biró László katonai ordinárius, tábori püspök. Szekszárdon született 1950. október 31-én. A győri Czuczor Gergely Bencés Gimnáziumban érettségizett, majd a Győri Hittudományi Főiskolán folytatta tanulmányait. 1974. júmius 23-án szentelték pappá Szekszárdon. Húsz éven át a Pécsi egyházmegye szolgálatában állt. 1994. április 18-án II. János Pál pápa Castra Galbae-i címzetes püspökké és kalocsa-kecskeméti segédpüspökké nevezte ki. 1994. május 21-én szentelték püspökké a kecskeméti Társszékesegyházban. 

Jelmondata: Tecum pro te (Veled, érted).

1994-től a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia  Családügyi Bizottságának elnöke, és egyidejűleg a budapesti Központi Papnevelő Intézet rektora és az Egyetemi Templom igazgatója (1995. augusztus 15-től). 2003-t Magyar Katolikus Püspöki Konferencia Hitoktatási Bizottságának is elnöke. 2009-től tábori püspök. 

2012. március 15-én a Magyar Köztársasági Érdemrend középkeresztje polgári tagozata kitüntetést kapta. Mindszenty-emlékérem  2009-ben Szekszárd díszpolgárává avatta. Ekkor úgy nyilatkozott, hogy ez az elismerés a legkedvesebbek között szerepel, hiszen a szülőföldhöz való kötődés hatalmas értékkel bír.

Biró püspök úr kedvessége mellett felismerhető leveleiről: Hívom a családokat.  Pótolhatatlan szerepet vállal a családok lelki gondozásában, publikációi is ebben a témakörben jelennek meg a leggyakrabban.

Lám a Kossuth Rádió összehozott minket. Köszönöm. 

Ez úgy kezdődött - mondja a székely, hogy augusztus 5-én ezt az üzenetet kaptam Oláh-Gál Elvira riporternőtől: "Kedves atya! Szeretnék egy portrébeszélgetést a Kossuth Rádiónak. Kb. 1 óra időt kérnék. Elfogadná a felkérésem?"

 - Megköszöntem és augusztus 7-én, pénteken 18 órakor a Millenniumi templom parkjában elbeszélgettünk. A Kossuth Rádióban augusztus 28-án este fél 11-kor hangzott el a beszélgetésünk. Éjszaka megismételték és beválogatták a hét legjobb műsorai közé is. Így vasárnap, augusztus 30-án este 8 óra után is elhangzott. S ugy-e mi lett utána. Jó estét és jó hetet kívánok a Kedves Olvasóknak!

Aki nem hallotta, meghallgatható itt:

 https://mediaklikk.hu/kossuth-radio/cikk/2020/08/27/nagyok-darvas-kozma-jozseffel/


1 megjegyzés:

  1. 28.-án este hallgattam örömmel, s ajánlom mindenkinek, hogy lássák: Akkor lesz valami, ha akarjuk!

    VálaszTörlés