2015. 08. 01.

Tanácsok: 10. A boldogság csak lelkünkben születik



10. Az egyedüli nemesség a jóság.
A jó szív többet ér, mint a koronás címer. A szeretet többet ér, mint a dicsőség. Az ember mértékét nem az teszi, hogy okos-e vagy gazdag, hanem mennyi boldogsá­got tud adni másoknak... 
De a boldogság ügye nem könnyű dolog. Nehéz azt megtalálni önmagunkban, másutt megtalálni azonban lehetetlen.
Boldogságot senki sem adhat nekünk, csak tulajdon lelkünk.
A boldogság azoké, akik önmaguknak elegendők.
Aki erényes az bölcs, az jó is – az boldog. Ápold tehát a lelkedet, igyekezzél önmagadat az örömök forrásává tenni, érintkezzél azokkal, akik jobbá lesznek, emeld szívedet a vidám gondolatok magasságába, töltsd meg napjaidat szép és tiszta érzésekkel, a múlt kellemes emlékeivel, és veled lesz az Isten!
Így lesz igaza annak a párszavas bölcsességnek, ami egy kis flamand városka kapujának a felirata: 
Nem a gazdagok boldogok, - hanem a boldogok gazdagok!

** 
Kedves Olvasók!
Az emberekre csak akkor tudunk hatással lenni, ha szeretnek minket. Ha az emberek szeretnek, mindent megbocsátanak, még bűneinket is. De ha nem szeretnek, nem bocsátanak meg semmit, még erényeinket sem. Magunk megszerettetésének 10 szabályát, 1976-ban tanács formájában  jegyeztem le boldogemlékű P. dr. Gurzó György Anaklét ofm teológiai lelkiigazgató előadása nyomán. Az 1-9. tanácsig Csoszogi az öreg suszter képe látható, ezzel is utalni akartam a lejegyzés múltjára. A 10. tanácsnál viszont a Kis herceg képét helyeztem el, mert egy másik világ üzenete is feltárul ezekben a tanácsokban. S ha a szívünket bármelyik is megérinti, bizonyára elkötelezzük magunkat a jóra, és akkor szívünkkel jól fogunk látni... Mostanáig szülőházunkban őriztem egykori feljegyzéseimet. Édesanyám gondoskodó szeretete őrködött felettük. Nem is gondoltam, hogy kezembe veszem, de az elmúlt napokban a vízvezeték meghibásodása miatt naplóimat, jegyzeteimet el kellett vinnem onnan. Közben bele-beleolvasgattam azokba, és felfedeztem, hogy mennyi érték lappang számomra. Így komolyabban kezdtem olvasni egy-egy feljegyzésemet, néha még betűzni is kellett. Végül úgy döntöttem, hogy a blogon és a facebook-on közkincsé teszem magunk megszerettetésének 10 szabályát. Talán akad néhány ifjú ismerősöm, barátom, akiknek e tanácsok  valamelyike jó fogódzópontként szolgálhat. Fogadják szeretettel.

Tanácsok: 1. Tanuljunk meg emberekről jót mondani!

Tanácsok: 2. Tanuljunk meg hallgatni!

Tanácsok: 3. A legszeretettebb emberi tulajdonság

Tanácsok: 4. Annyit ígérj, amennyit teljesíteni tudsz!

Tanácsok: 5. Legyen sok barátod és kevés bizalmasod!

Tanácsok: 6. Törődj a saját dolgaiddal!

Tanácsok: 7. Ne várj soha semmit másoktól!

Tanácsok: 8. Jótéteményeket a lehető legcsekélyebb mértékben kérj és várj másoktól

Tanácsok: 9. Légy nemesen érző, nagylelkű, bölcs, megértő, fennkölten gondolkozó!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése