2013. 12. 29.

A családok igazi gazdagsága


Egy hindu mese szerint a Gangesz folyó partján üldögél egy szerzetes és elmélkedik. Odamegy hozzá egy toprongyos koldus és megszólítja: "Mester, adj nekem alamizsnát!"
A szerzetes elutasítja: "Mit adhatnék én neked, amikor magam is szegény vagyok?"
A koldus azonban erősködik: "Nekem azt mondták, hogy te gazdag vagy, te meg tudsz ajándékozni."
Ekkor feleszmélt a szerzetes: "Értem, tudom már, hogy mire gondolsz." Nyomban mindkét kezével a homokot kezdte túrni, s kiemelt belőle egy szikrázó gyémántot és odaadta a koldusnak. Az döbbenten nézte a drágakövet, majd a szerzetest szemlélte. Látta rajta, hogy semmit sem veszített azzal, hogy neki adta a gyémántot.
Lassan kavarogtak a gondolatai, s végül felkiáltott:
"Mester, adj nekem abból a gazdagságból, amihez mérten értéktelen kavics a gyémánt."
Ezzel a koldus nagy ívben belehajította a kapott gyémántot a Gangeszbe.
Erre a gazdagságra vagy függetlenségre van szüksége a mai magyar családoknak.
(Gyűrű Géza nyomán)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése