2013. 12. 23.

December 17-én védtem meg doktori dolgozatomat

Tisztelettel közlöm kedves ismerőseimmel, hogy december 17-én a kolozsvári BBTE-en megvédtem "A csíkszeredai katolikus egyházközség a 20. században" című doktori disszertációmat.
A Vasárnap katolikus hetilapban megjelent tudósítás címe:
"Doktori munka Csíkszereda plébániájáról

December 17-én védte meg doktori dolgozatát Darvas-Kozma József csíkszeredai plébános. A csíkszeredai római katolikus plébánia történetét dolgozta fel levéltári forrásokra alapozva, az első dokumentumok keresésében budapesti és bécsi könyvtári és levéltári forrásokig is eljutott. Témavezetője, Marton József egyetemi tanár, valamint az opponensek (Dr. Báthori Lajos, DDr. Geréb Zsolt, Dr. Holló László, a bizottság elnöke Dr. Jitianu Liviu) egybehangzó értékelése szerint alapos kutatást végzett és az összegyűlt anyagot szakszerűen, ugyanakkor olvasmányosan dolgozta fel.
A doktori munka bemutatását nyilvános vita követte, amelynek során a felmerült kérdésekre a jelölt kielégítő, helyenként székely humorral fűszerezett feleletet adott.
A védésre az egyházi és tudományos élet személyiségei mellett Csíkszereda polgármestere, Ráduly Róbert is eljött, ezzel fejezve ki a világi hatóságok elismerését a katolikus egyház kulturális teljesítménye és jelentősége iránt."

Kép és szöveg Bodó Márta, Vasárnap 2014/1-2
 http://www.romkat.ro/hu/content/doktori-munka-csikszereda-plebaniajarol

Magamról: Égberángató - aug. 2-án

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése