2013. 12. 30.

Valaki dolgozik életünkben


A hajótörés egyetlen túlélője egy kicsi és lakatlan szigetre vetődött. Buzgón imádkozott Istenhez, hogy mentse meg. Mindennap fürkészte a horizontot, hogy vajon jön-e valami segítség, de semmit sem észlelt. Végül is sikerült egy kis kunyhót építenie a vízből kimentett fadarabokból és fa rönkökből, hogy óvja magát a különböző természeti veszélyektől. 
De egy nap, miután hosszasan ennivaló után nézett és kunyhója felé tartott, azt lángokban találta, melynek füstje az égig gomolygott. A keserűség és a méreg elöntötte szívét és ezt kiáltotta: Mindenem elveszett! Istenem, hogy tehetted ezt velem?
Másnap kora reggel azonban egy hajó hangjára ébredt, amely a sziget felé közeledett és őt jött megmenteni. 
Honnan tudtátok, hogy itt vagyok? – kérdezte az elcsigázott ember a megmentőitől. Láttuk a füstjelzésedet – válaszolták. 
Látod, Kedves Olvasó, hogy könnyű elcsüggedni, amikor a dolgok rosszul mennek, de nem szabad elveszítenünk a reményt, mert Isten mindig dolgozik életünkben, még akkor is ha szenvedünk. Emlékezz arra, ha legközelebb a "kunyhod" porig ég, hogy ez talán egy füstjelzés is lehet, mely Isten megmentése után kiált! 
Mert minden negatív dologra, amit mi mondunk, Istennek arra van egy pozitív válasza. 
Azt mondod: ez lehetetlen! 
Isten mondja: mindent megtehetek (Lk 18,27) 
Azt mondod: túl fáradt vagyok.
Isten mondja: Gyertek hozzám, én megkönnyítlek titeket (Mt 11,28) 
Azt mondod: Senki se szeret igazából.
Isten mondja: Egyszülött Fiamat adtam érted (Jn 3,16) 
Azt mondod: nem megy tovább!
Isten mondja: Elég neked az én kegyelmem! (2Kor 12,9
Azt mondod: nem tudom kiszámítani a dolgokat!
Isten mondja: Egyenessé teszem ösvényedet. (Péld 3,5-6) 
Azt mondod: nincs erőm hozzá.
Isten mondja: Mindenre erőt adok (Fil 4,13) 
Azt mondod: Ez nem éri meg.
Isten mondja: Várj állhatatosan. (Róm 8,25) 
Azt mondod: Nem tudok magamnak megbocsátani.
Isten mondja: Én megbocsátok neked. (1Jn 1,9) 
Azt mondod: Nem tudok gazdálkodni.
Isten mondja: Ellátlak mindennel, amire szükséged van. (Fil 4,19) 
Azt mondod: Félek!
Isten mondja: Nem a csüggedtség, hanem az erő lelkét adtam. (2 Tim 1,7) 
Azt mondod: Mindig aggódom, és frusztrált vagyok.
Isten mondja: Minden gondoddal fordulj hozzám. (1Pét 5,7) 
Azt mondod: Nincs elég hitem.
Isten mondja: Józanul gondolkodj a neked juttatott hit mértéke szerint. (Róm 12,3) 
Azt mondod: Nem vagyok elég eszes.
Isten mondja: Jézus Krisztus bölcsességeddé lett. (1Kor 1,30) 
Azt mondod: Teljesen egyedül érzem magam.
Isten mondja: Nem távozóm el tőled s nem hagylak magadra. (Zsid 13,6) 
A felszínes vallásosság helyett, ezért kell a mély igazságokkal  töltekeznünk, a nagy igazságokkal, az Írások sójával és tűzével. "Mert Jézus Krisztus ugyanaz tegnap, ma és mindörökké! Ne hagyjátok, hogy különféle megtévesztő tanítások félrevezessenek benneteket. Mert jó, ha az ember kegyelemmel erősíti a szívét". (Zsid 13,8-9)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése