Az utolsó ítéletre
jövő Krisztus Királyt ünnepeljük, aki által részesülünk a szeretet végső
győzelmében. Ezt énekelte meg Prohászka Ottokár püspök:
„Hiszek Jézus
szentséges szívében
És mindent átölelő
nagy szeretetében.
Hiszek a lelkeknek szent
közösségében,
Hiszek a szeretet
végső győzelmében.”
Mindannyian e
misztériumot ünnepeljük. 1925-ben XI. Pius pápa rendelte el az ünnepet, hogy a
világháború okozta gyűlöletből mindenkit Krisztus irgalmára és végtelen
szeretetére hívjon.
Az Úr szava szerint
az utolsó ítélet, az én megítélésem itt és most, a mai konkrét cselekedeteimből
szövődik: „Amit e legkisebb testvéreim
közül eggyel is tettetek, velem tettétek!” vagy „Amit e legkisebbek egyikével nem tettétek, velem nem tettétek!”
(Mt 25,31-46)
A mai nap az utolsó
nap ragyogásában áll. Ez a keresztény hit. Ugyanis amikor megkereszteltek, részesültem
Jézus Krisztus megváltásában. Egyrészt új viszonyt teremtett köztem és Isten, Jézus Krisztus, az
Egyház, az emberek, valamint a Szentlélek között.
Amikor megkereszteltek, Isten
gyermeke lettem,
Krisztus és az emberek testvére,
az Egyház tagja és a
Szentlélek temploma lettem.
Másrészt a keresztség bizonyos kötelezettségeket rótt
rám: éljek Isten gyermekéhez méltó életet, teljesítsem Krisztus prófétai, papi
és királyi küldetését.
Minden keresztény próféta, amikor öntudatos hitével és életével
tanúságot tesz Istenről az emberek előtt.
Minden
keresztény általános pap, amikor Istennek
szenteli mindennapi munkáját, családi életét, gondjait és embertársai őszinte
szolgálatát.
Minden keresztény király, amikor a földi világot – mely a
bűn által elszakadt Istentől –, igyekszik Istenhez vezetni, mert által jön a
holtak föltámadása is. (1Kor 15,20-26. 28)
Firenzei dóm |
Tehát, az utolsó ítéletem már is szövődik,
amikor öntudatosan részt veszek az Egyház feladataiban keresztény életemmel,
bátor hitvallásommal és felebarátaim szolgálatával.
Maga a mindenség Királya,
Jézus Krisztus áll elém minden egyes emberben. Ami elképeszti a jobbján és a
balján levőket, hogy ő is egy közülük.
Azt a jót, amit annak tettem, akivel ma
találkoztam, vagy ugyanezt nem tettem, pedig megtehettem volna, azt Jézusnak tettem
vagy nem tettem meg. Ez a keresztény misztika teljessége. Ezen az úton járt
Árpád-házi Szent Erzsébet, aki az ágyába fektetett betegben Krisztust látta;
Szent Margit, aki a kolostor betegeit szeretettel ápolta; vagy Márton Áron
püspök, aki az élet sokféle izmusától szenvedőkben ugyanazt a Jézust látta, aki
az Eucharisztiában is jelen van.
Ez a magyar misztika, amely kevés szavú, inkább
cselekvő, Isten jelenlétében élő. (Ez 34,11-12. 15-17) Minden elmúlik, de „a szeretet és a művei megmaradnak.”
„Áldott, aki jön az
Úr nevében!” Mt 11,9.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése