Egy
fiatal spanyol szerzetes, Estanilao testvér, (1903 – 1927) 18 évesen
lépett be a Keresztény Iskolatestvérek rendjébe, Bugedoban. A szegénység
és tisztaság mellett tökéletes engedelmességre tett fogadalmat.
1926-ban, Mária által felajánlotta magát áldozatul Jézusnak. Ezt
követően nem sokkal súlyosan megbetegedett, ami nyugalomra
kényszerítette. Szentként halt meg 1927-ben..
Estanislao
testvér kiválasztott lélek volt, aki égi üzeneteket kapott, misztikus élményekben volt része. Ezt a természetfölöttiséget úgy gyóntatója, mint az egyházi vezetők is elismerték. Fölöttese azt a parancsot adta neki, hogy írjon le minden
ígéretet, amelyet Urunk adott a Keresztúti ájtatosság imádkozásáért.
Kedves Testvér, fontold meg te is mennyire fontos a keresztút végzése.
Íme:
.
• A Keresztúti ájtatosság imádkozásakor minden meghallgatásra kerül
• Az örök életet ígérem azoknak, akik ezt az imát együttérző részvéttel imádkozzák
• Egész életük során mellettük vagyok, és haláluk óráján segítségükre sietek
• A Keresztút imádkozása
által, minden bűn megbocsáttatik, azok számára is, akik annyi bűnt
követtek el, mint fűszál a réten, és a tengerparti homokszemnél is
többet, de ez nem jelenti azt, hogy a halálos bűnöket továbbra is ne
kéne meggyónni, különösen a Szentáldozás előtt
• Különleges dicsőségben részesülnek azok, akik a Keresztutat gyakran imádkozzák
• Haláluk után az első kedden, vagy pénteken kiszabadítom őket a Tisztítótűzből
• A Keresztút
imádkozásakor áldásomban részesítem őket, és áldásom kísérni fogja őket,
úgy a halálukkor, mint a Mennyben, és az Örökkévalóságban
• Haláluk óráján, nem engedem, hogy az ördög megkísértse őket
• Azokból, akik szeretettel imádkozzák a Keresztutat, élő Cibóriumot csinálok, amelyet boldogsággal és kegyelmekkel töltök ki
• Tekintetemet azokra
fordítom, akik a Keresztutat gyakran imádkozzák. Kezeimet mindig
széttárom fölöttük, hogy védelmemben részesítsem őket
• Amint a Kereszthez
szegeltek Engem, olyan szorosan leszek összekötve mindazokkal, akik a
Keresztút imádkozásával dicsőítenek Engem
• Azok, akik gyakran
imádkozzák a Keresztutat, abban a kegyelemben részesülnek, hogy sohasem
tudnak majd Engem elhagyni, mert többé nem fognak már súlyos bűnöket
elkövetni
• Haláluk óráján
jelenlétemmel fogom megvigasztalni őket, és együtt lépünk majd be a
Mennyország kapuján. Könnyű haláluk lesz mindazoknak, akik a Keresztutat
gyakran imádkozzák.
• Lelkem védőpalástjuk lesz, Én mindig a segítségükre fogok sietni, hogy békét találjanak Bennem.
2018. 02. 25.
A kutya
A nagybeteg megfogta az orvos kezét:
- Úgy félek a haláltól! Mondja, doktor úr, mi vár rám a halál után? Milyen lesz majd az a túlvilág?
- Nem tudom - válaszolta őszintén az orvos.
- Hát ön nem tudja? - kérdezte a haldokló halkan.
Ahelyett, hogy újabb választ adott volna, az orvos kitárta a folyosóra nyíló ajtót.
Egy kutya futott be, felugrott a betegre és minden mozdulatával kinyilvánította abbéli örömét, hogy újra láthatja gazdáját.
Ekkor az orvos a beteghez fordult és megkérdezte:
- Figyelte, hogyan viselkedett a kutya? Még soha nem volt ebben a helyiségben és nem ismeri ennek lakóit sem. Azt azonban tudta, hogy a gazdája ebben az ajtó mögötti helyiségben van, ezért ugrott be olyan vidáman, mihelyt kinyílt az ajtó.
Nézze - folytatta az orvos -, én sem tudok semmi közelebbit arról, ami a halál után vár ránk, de elég annyit tudnom, hogy az én Uram és Parancsolom van odaát. Ezért, ha majd egy napon kinyílik az az „ajtó”, nagy örömmel futok be rajta én is – az ön kutyájához hasonlóan - a „Gazdámhoz”.
- Úgy félek a haláltól! Mondja, doktor úr, mi vár rám a halál után? Milyen lesz majd az a túlvilág?
- Nem tudom - válaszolta őszintén az orvos.
- Hát ön nem tudja? - kérdezte a haldokló halkan.
Ahelyett, hogy újabb választ adott volna, az orvos kitárta a folyosóra nyíló ajtót.
Egy kutya futott be, felugrott a betegre és minden mozdulatával kinyilvánította abbéli örömét, hogy újra láthatja gazdáját.
Ekkor az orvos a beteghez fordult és megkérdezte:
- Figyelte, hogyan viselkedett a kutya? Még soha nem volt ebben a helyiségben és nem ismeri ennek lakóit sem. Azt azonban tudta, hogy a gazdája ebben az ajtó mögötti helyiségben van, ezért ugrott be olyan vidáman, mihelyt kinyílt az ajtó.
Nézze - folytatta az orvos -, én sem tudok semmi közelebbit arról, ami a halál után vár ránk, de elég annyit tudnom, hogy az én Uram és Parancsolom van odaát. Ezért, ha majd egy napon kinyílik az az „ajtó”, nagy örömmel futok be rajta én is – az ön kutyájához hasonlóan - a „Gazdámhoz”.
Az anyanyelv védelem
Ferenc pápa:
Az anyanyelv védelem a gyarmatosítás ellen
Az anyanyelv nemzetközi napján
Ferenc pápa szavai emlékeztetnek bennünket arra, mennyire fontos az anyanyelv a
gyarmatosításnak való ellenállásban, illetve a hitre nevelésben. Február 21. az anyanyelv nemzetközi napja.
Az UNESCO támogatásával, ez a nap arra hivatott, hogy a nyelvi és kulturális
különbségekre felhívja a figyelmet, továbbá rámutasson a többnyelvűség
előnyeire.
Oltalmazzuk az anyanyelvet
Ferenc pápa pártfogolja az
anyanyelvhasználatot. „Az anyanyelv bástya az ideológiai és kulturális
gyarmatosítás ellen, illetve a sokféleség megszüntetésére törekvő, egyetlen,
uralkodó gondolkodási mód ellen” – mondta még egyik, 2017 novemberében a Szent
Márta-házban elhangzott prédikációjában. Ferenc pápa szerint az anyanyelv
ismeretének hiánya lehetséges út arra, hogy a gondolat szabadságának
aláaknázása érdekében a történelmi tényeket eltöröljék. A szentatya szerint
minden dialektus történelmi gyökerekkel rendelkezik.
Emlékezet és dialektus
Amikor gyarmatosítókkal kerül
szembe, az embert két dolog védheti meg, véli a pápa: az emlékezet és a
dialektus. „Ki védelmezi az emlékezetet és a dialektust? A nők, akik erősebbek
a férfiaknál” – véli a pápa. Csakis ez a női sajátos erő az, amely „képes
ellenállni a kulturális és ideológiai gyarmatosításnak” – folytatta. A
történelem pedig tanúsítja ezt – a Bibliától kezdve egészen az utóbbi századok
európai népirtásaiig.
A hit csak anyanyelven
átadható
A hit „anyuka és apuka, nagyanyó és
nagyapó nyelvén átadható” – hangzott el Ferenc pápa január hetedikei, az aznap
általa megkeresztelt gyermekek szüleinek címzett homíliájában. „Ne feledjétek
ezt el. A ti dolgotok, hogy a hitet átadjátok – de erre az otthonmelegű
nyelvjárásokat használjátok” – tette hozzá. Az igaz hit, jelentette ki a pápa,
az anya ajkáról tanulható, csakis azon a nyelven, amelyet a gyermek képes
megérteni.
Bernadette Mary Reis FSP/Vatikáni
Rádió
A szeretet áldozata
Még az EU-s
tagságra készülő ország, 2002-ben létrehozta a korrupcióellenes igazgatóságot,
illetve elődjét, hogy teljesítse az egyik legfontosabb felvételi kritériumot,
és független, pártatlan és hatékony igazságszolgáltatást tudjon felmutatni; hogy az üzleti
világ is átláthatóbbá és kiszámíthatóbbá váljék. A felső és középszintű
korrupció felfedezésére, kivizsgálására és a vádeljárások lefolytatására hozták
létre. Ennek filozófiája az volt, hogy a korrupciót minden szinten azok az
emberek táplálják, akik a hatalom birtokában úgy érzik, hogy a törvények felett
állnak, és a társadalom nem rendelkezik elég hatékony eszközzel ahhoz, hogy
megvédje a rendelkezésére álló nemzeti vagyont, felderítse a bűncselekményeket és
felelősségteljes magatartásra kényszerítse a korrupcióra hajlamos
„fehérgalléros” embereket. 2006 után olyan ügyek kerültek napvilágra,
amelyekben politikusok, parlamenti képviselők, miniszterek voltak érintettek: százezer
valutás sikkasztások, tízezer hektáros földek megkaparintása stb. Nagyon ingatag
és kételyek sokaságát rejti az igazságszolgáltatás, amikor bárkit fel lehet
jelenteni és meg lehet hurcoltatni. A jogban az ártatlanság vélelme (inculpata tutela) alapelv, amely szerint
senki sem tekinthető bűnösnek mindaddig, amíg a büntetőjogi felelősségét a
bíróság jogerős határozata nem állapította meg.
Ez a római jog egyik jogelvén alapszik: Quisquis praesumitur bonus, donec probetur contrarium, amely szerint: Mindaddig, amíg bűnössé nem nyilvánítják, minden ember ártatlannak vélelmezendő.
Ez a római jog egyik jogelvén alapszik: Quisquis praesumitur bonus, donec probetur contrarium, amely szerint: Mindaddig, amíg bűnössé nem nyilvánítják, minden ember ártatlannak vélelmezendő.
Erről azért szólunk
nagyböjt 2. vasárnapján, hogy még jobban
megértsük, hogy Isten velünk
és értünk van. (Róm 8,31b-34) Szent
Pál mondja: „Ha Isten velünk, ki ellenünk? ... Ki emel vádat? ... Ki ítél el?”
Az Atya szeretetével akar jó útra téríteni: Fiát adta értünk áldozatul. A Fiú
sem ítél el, mert áldozattá lett értünk. A keresztségben megigazulttá és mások
számára áldássá tett. Mivel Szentlelkét is elküldte, ezért képesek vagyunk
minőségileg Istennek tetsző áldozatot bemutatni, mások számára áldássá lenni.
Kereszténynek lenni annyi, mint Krisztus életét élni.
A keresztségkor
Jézusba oltódtunk, az ő élete áramlik bennünk. Felvisz néha a hegyre,
„csöndesen és váratlanul átölelt”, megmutatja magát akár három apostolának a
Színeváltozás hegyén (Mk 9,2-10), de utána levisz a mindennapi életbe, hogy
Vele vállaljuk a szeretet áldozatát.
A szeretetáldozat titkában átszellemül a böjt és a vezeklés, a kín és a szenvedés, s akkor jövőnket készségesen Isten akaratára bízzuk – ahogy azt Ábrahám fia feláldozásával tette (Ter 22,1-2.9a. 10-13. 15-18) – és legyőzzük a körülvevő sötétséget.
Szent István király életéből ismerjük, amikor egy orvgyilkos meg akarta ölni, a zajra felébredő király felkiáltott: Ha Isten velem, ki ellenem?
A szeretetáldozat titkában átszellemül a böjt és a vezeklés, a kín és a szenvedés, s akkor jövőnket készségesen Isten akaratára bízzuk – ahogy azt Ábrahám fia feláldozásával tette (Ter 22,1-2.9a. 10-13. 15-18) – és legyőzzük a körülvevő sötétséget.
Szent István király életéből ismerjük, amikor egy orvgyilkos meg akarta ölni, a zajra felébredő király felkiáltott: Ha Isten velem, ki ellenem?
„Ez az én szeretett
Fia, őt hallgassátok!” Mk 9,7.
Hirdetés: 2018. február 25.
1.
Ma du. fél 5-től közösen végzett keresztúti ájtatosságot végzünk, szerdán és
pénteken pedig fél 6 órától. A keresztút elmélkedő imádság, mellyel fölidézzük
Jézus keresztútjának történéseit.
A megfelelő fölkészültséggel végzett keresztút teljes búcsúval jár.
2.
Plébániai hittanórára várjuk a diákokat kedden, csütörtökön, pénteken és
szombaton.
3.
Szerdán 18 órakor jegyeskurzus az altemplom Mailáth termében.
4.
Az EU-ban őshonos kisebbségek jogainak elismeréséért jövő vasárnap minden
szentmise után aláírást gyűjtünk. Aki támogatja, hozza
magával a személyazonossági igazolványát
(buletint) , mert e nélkül nem lehet kitölteni az ívet.
Aki az április 8.-i magyar
választásokra is fel akar iratkozni (regisztrálni) az hozza magával a magyar lakcím kártyáját.
5.
Pénteken a Városházán 18 órakor Illyés Zsolt
plébános: Két csodabogár, a misztikus és
az aszkéta címmel tart előadást.
6.
Híveink
adójuk 2%-ával támogathatják Plébániánkat az Egyházközségi Apostol kiadásában,
vagy a Krisztus Világa havilap kiadását, ha a Salus Communis Egyesületnek
ajánlják fel a 2%-ot. Űrlap a sekrestyében és a plébánián kapható.
7.
Hőseink nyomán
Galíciában. Történelmi
és kegyeleti zarándokút az I. világháború 100 éves évfordulója alkalmából.
2018. augusztus 12-16. (5 nap / 4 éj) Részvételi díj: 265 EUR/fő. A részvételi díj
tartalmazza az autóbuszos utazás, a szállás, a reggeli és a
csoportkísérő-idegenvezetés költségét. Lelkivezető: Dr. Darvas-Kozma József esperes-plébános. Feliratkozni és előfizetni a plébánián
lehet.
8.
Figyelmükbe
ajánljuk a katolikus sajtót.
9.
Szomorú hír: gyermekszülésben
egy mikóújfalusi anyuka meghalt, :-( az újszülött Magor életben maradt :-). Az édesapa
nehéz körülmények között neveli három gyermekét. Részükre adományokat szívesen
elfogadunk.
Ajánló:
2018. április 8.
Szeretetláng 1.
Magyarország sorsa a jövendőlésekben
Kampány
2018. 02. 24.
Szeretjük a lovainkat is...
Szeretjük Magyarországot, szeretjük a kultúránkat, ezért
szeretjük a lovainkat is – hangoztatta Orbán Viktor miniszterelnök
szombaton Budapesten, a felújított Nemzeti Lovarda átadásán.
A kormányfő szavai szerint a magyarokban megmaradt a lovas nemzeti lelkület, ami a lovas társadalomnak köszönhető, ahogyan az is, hogy az idén 140 éves Nemzeti Lovardát nem tudták „ledózerolni”, 2006-ban ugyanis még úgy tűnt, „itt bizony kő kövön nem marad”.
Orbán Viktor úgy fogalmazott: az elmúlt évek azt bizonyítják, hogy kormány és a lovas világ jó lóra tett, amikor szövetségre lépett egymással.
A miniszterelnök arról is beszélt, hogy noha a ló ma már ritkábban látható a mindennapi életben, de
a szabály maradt a régi: mindenkinek akkora a becsülete, ahogy a lovaival bánik.
Kifejtette: senki sem tudhatja pontosan, hogy a magyarok ősei hogyan is érkeztek a Kárpát-medencébe, de az biztos, hogy mindent tudtak a lovakról, és a lovaik is mindent tudtak róluk. „Be is nyargalászták együtt Európát a feje búbjától a sarkáig, a mai Belgiumtól az Ibériai-félszigetig és a Balkánig” – mondta, hozzátéve: nem zárható ki, hogy „azért maradtunk végül itt, a Kárpát-medencében, mert a sztyeppék szabadságához szokott lovaink ezen a helyen érezték magukat a legjobban”.
Orbán Viktor szerint sokáig sorolható, mit sikerült kihoznia Magyarországnak a lónevelésből; Kisbér, Kincsem, Imperiál, Bábolna, Hortobágy, Szilvásvárad: híres lovak és híres ménesek.
Felelevenítette ugyanakkor, hogy
a 20. század „elválasztotta a magyar embert a lovától”, a magyar huszárnak ugyanis paripájáról leszállva lövészárokba kellett bújnia, majd a magyar gazdáknak be kellett adniuk a lovaikat a kolhozba, a szocializmus pedig a lovaglást úri huncutságnak nyilvánította. Most azonban „azért jöttünk ide, hogy néhány évtized múlva azt mondhassák az emberek, amikor visszatekintenek erre a hideg februári napra: lehet, ez volt a pillanat, amikor a magyar újra lovas nemzetté nyilvánította magát” – mondta a kormányfő.
Végül hozzátette azt is: ma már elmondható, hogy az állami ménesgazdaságok ismét a magyar lótenyésztés nemes hagyományainak letéteményesei, ahol új Kincsemek és Imperiálok nőhetnek fel.
MTI/ magyaridok.hu
A tartalék
Szent Mátyás apostol azok közé az apostolok közé tartozik, akikről csak annyit tudunk, amennyit a Szentírás megőrzött számunkra. Annyit sejthetünk róla, hogy előkelő családból származott és módos ember lehetett, mert Lukács evangélista - az Apostolok Cselekedetében (1,15-26) részletesen elbeszéli meghívásának és megválasztásának történetét -, de elhallgatja származási helyét, családi viszonyát, ifjúságát és polgári foglalkozását. Jézus mennybemenetelét követően „a testvérek körében – mintegy százhúszan lehettek együtt – Péter szólásra emelkedett... Benne van ugyanis a zsoltárok könyvében: ... Tisztségét kapja meg más... Kijelöltek hát kettőt, Józsefet, akit Barszabbásznak vagy más néven Jusztusznak is hívtak és Mátyást. Majd imádkoztak: „Uram, ki belelátsz mindenkinek a szívébe, mutasd meg, e kettő közül kire esik választásod, hogy átvegye az apostoli szolgálatban azt a helyet, amelyet Júdás hűtlenül elhagyott, hogy az őt megillető helyre jusson.” Ezután sorsot vetettek. A sors Mátyásra esett, így a tizenegy apostolhoz sorolták.”
Szent Péter beszédéből visszakövetkeztetve azonban valószínűnek kell tartanunk, hogy eleitől kezdve - János keresztségétől - az Úr követői közé tartozott, s így szem- és fültanúja volt az evangéliumban megörökített események legtöbbjének. Csak így érthetjük, hogy az Úr mennybemenetele után az áruló Júdás helyének betöltésére került sor, elsősorban az ő személye felé fordult a figyelem. A sorsvetés az ószövetségben Isten akaratának a megismerését jelentette. Ilyen csodálatos módon került Mátyás az apostolok fényes közösségébe. Pünkösd napján már a többi apostollal együtt vette a Szentlélek kegyelmét, mely félénk és tanulatlan emberekből szinte pillanatok alatt vértanú-bátorságú és ellenállhatatlan ékesszólású igehirdetőkké, prófétákká tette őket.
Mátyás a Szentlélek vétele után egy ideig Júdeában hirdette az evangéliumot. Majd István diakónus vértanú halálát követően az ázsiai Etiópiában, a régi magyarok Szerecsenországába ment, Sebasztopolban (ma Sokhumi = vizes homok) püspökséget alapított és hirdette az evangéliumot.
Sukhumi |
E változat szerint Mátyás apostol a Fekete-tengertől keletre eső Kolchisz tartományban - Grúzia Abház területén működött.
Itt megemlítem, hogy az ott lakó szerecseneket, Herodotosz feketés arcszínű, göndör hajú és a körülmetélés szokása alapján egyiptomi-etiópiaiaknak írta le, akiket még Szeszosztrisz, egyiptomi uralkodói nevén Heperkaré fáraó (Kr. e. 1958-1914) telepített oda.
Mátyás apostol haláláról az maradt ránk, hogy vértanú halált halt, megkövezték és szekercével, bárddal lefejezték.
Ereklyéit Szent Ilona császárnő Rómába és Trierbe küldte. Trier városa ettől az időtől kezdve mostanáig védőszentjét tiszteli az apostolban, kinek neve azt jelenti: Isten ajándéka. Benne Isten kegyelme nem volt hiábavaló.
Mátyás apostol vértanúságának eszköze és így ikonográfiai attributuma, jelvénye a szekerce vagy bárd.
Szent Mátyás apostol sírja Trierben |
Ezért a keresztény mészárosok és ácsok őt választották védőszentjüknek. Oltalmát kérik a cukrászok, szabók, kovácsok, és védőszentje a teológusoknak, hittanároknak,
misszionáriusoknak is.
Mátyás napjához fűződő időjóslás: „Mátyás ront, ha talál, ha nem talál,
csinál.” „Tapogatva jár, mint Mátyás után a róka a jégen.”
Istenünk, te Szent Mátyást fölvetted az apostolok testületébe.
Közbenjárására add, hogy szereteted boldog részeseiként eljussunk
választottaid közé. A mi Urunk, Jézus Krisztus, a te Fiad által, aki
veled él és uralkodik a Szentlélekkel egységben, Isten mindörökkön
örökké. Ámen
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)