1. A hónap első vasárnapi szentségimádást a ¼ 1-es mise után 17,45 óráig tartjuk. 19,oo órakor esti szentmise.
1. A hónap első vasárnapi szentségimádást a ¼ 1-es mise után 17,45 óráig tartjuk. 19,oo órakor esti szentmise.
Mit jelent a vigyázás? – Nem azt jelenti, hogy az ember úgy járkáljon, mintha egy körbezárt táborban lenne, elutasítva, hogy másokra nézzen, vagy hogy beszéljen velük. Nem! De ki kell fejleszteni magunkban az önkontroll szokását. Az önuralommal bíró emberek érzik valaminek a hatását, de függetleníteni tudják magukat tőle. Nem lesznek elbűvölve tőle. A probléma a tv-vel az, hogy természeténél fogva leköti az embert. Erőteljes kép, amely vonzza és betölti a nézőt. Így működik a sátán. Ezen a módon dolgozik az egyénen, de ő egy geopolitikus, akinek az egész világgal vannak tervei. Tervei vannak helyi, állami és szövetségi szinten a hivatalnoki karok, a tanácstermek, a vezérigazgatói irodák, a parlamentek és a kormányok számára. Ezekben az intézményekben a sátán az egyéneket csoportokban befolyásolja. Mind az USA-ból, mind pedig Kanadából vannak példáink. Ott van az abortusz jóváhagyása. A homoszexualitás és a homoszexuális házasság helyeslése. A pornográfiának művészeti formaként való elfogadása. A csoportok által dolgozik az ördög. Ha egyszer egy csoport ember falanxba verődik össze, a társak nyomása arra készteti őket, hogy mindegyikük ugyanabban az irányban mozogjon. Mindezek mögött ott van az ördög, amelyik mindent elér helyettesei révén. Ő így működik.
A sátánizmus központi elve az engedékenység! Ezzel ellentétben a kereszténység elve az áldozat! – Ez így van! A két kérdés, amit a kísértő súg az ember lelki fülébe, az a „Miért ne?” – „Miért ne tegyük?” Különösen, ha az egy ártalmatlan cselekedetre hív, az ördög ezt suttogja: „Senkinek nem ártunk vele. Csak érezd jól magad. Szerezd meg magadnak az aranyadat, a nődet, vagy azt a férfit. Szerezd meg az ételedet, vagy bármit, amit akarsz, akár törvénytelenül is, ha másképp nem megy. Miért ne?” Igen, ez saját vágyaink kielégítése. A „Miért ne?” kifejezés megtestesíti pontosan azt az elvet, amit az ördög használ. Ő arra nevel bennünket, hogy magunktól is erre hivatkozzunk. „Miért ne birtokoljuk? Nem ártunk vele senkinek. Nincs áldozata, és jogod van hozzá. Ezért, miért ne legyen részetek benne?” Ez a saját vágyaink kielégítése.
A lelkipásztori munkámban a legnehezebb dolog, hogy megbízható polgároknak megmondjam: „Neked áldozatot kell hoznod!” Ezt fogják rá válaszolni: „Miért? Hiszen nem követtem el bűnt.” Persze, hogy nem, senki sem feltételezi rólad, hogy belementél a vágyaid jogtalan kielégítésébe. De jól tesszük, ha korlátozzuk vágyaink jogos kielégítését is. Jó, ha lemondasz egy adag csokoládés sütiről, hogy azzal is erősödjél. Miért? Azért, mert ez háború! Krisztus harcban áll Luciferrel. Sok embernek nehéz a lelkére beszélni, hogy önkéntes áldozatokat kellene hoznia, amelyekkel edzi magát. Az ókori időkben a gladiátorok megtanulták, hogy a sikeres harc érdekében vissza kell fogniuk magukat. Fontos, hogy fékezd az étvágyadat, csak azért, hogy tudj nemet mondani. Van valami rossz a dohányzáshoz, az alkoholhoz, a csokoládéhoz vagy bármihez való függőségben. Mindebben van valami rossz és valami nem keresztényi. Valami bűnös van benne, még ha az csak bocsánatos bűn lenne is. Elkényezteted magad, ezért a természet ellened fordul, és végül a lelked fog szenvedni miatta.
Az exorcizmusról (ördögűzés) és az ördögtől való megszállottságról. Néhány évvel ezelőtt írtam egy könyvet „Az ördög túsza” címmel. Megjelentetjük annak a könyvnek egy másik kiadását, egy új előszóval. Amikor azt a könyvet írtam, annak egyetlen célja volt, felhívni kortársaink figyelmét, hogy az ördögűzés (az exorcizmus) valójában micsoda. Aztán William Blatty könyve alapján készült egy rendkívül furcsa film, melynek címe „Az exorcista” volt. Ez a film teljesen téves képet mutatott be az ördögűzésről. Úgy értelmezte, mintha az exorcizmus Frankensteinnek és Drakulának valamiféle kombinációja lenne. A film egy csomó zöld trutymót, betörő ablakokat és repülő testeket mutatott. Márpedig az exorcizmus ennél valójában sokkal borzalmasabb és halálosabb. Mivel gyakorlott ördögűző vagyok, gondoltam, leközöljük 5–10 ördögűzés leírását. Mivel az ördögűzések hosszadalmasak, volt olyan, amely 400 órát vett igénybe. Némelyikük öt napig tartott. Mostanában egy normális, nagyobb exorcizmushoz három vagy négy hétre van szükség. Azt mondanám, hogy 40 nagyobb exorcizmusunk van évente. Több ezer kisebb exorcizmust is végzünk.
– folytatjuk –
Az előző részek:
„Nemcsak kenyérrel él az ember ...” Mt 4,4.
Henry Robert Pearce evezős,1928-ban, az amszterdami olimpián fontosabbnak tartotta egy kacsacsalád épségét, mint a győzelmet – igaz, azért utóbbit is bezsebelte, ha már ott volt.
Csak az Ő kezébe
Darvas-Kozma József
Csíkszereda, 2005.
1. Ma van a Nagyszülők és Idősek I. Világnapja. Ferenc pápa üzenete: „A nagyszülőkre, akik megkapták az ajándékot, hogy meglássák unokáikat, nagy feladat vár: átadni az élet reménységét, megosztani a bölcsességet, elültetni a hit magvait, mint értékes örökséget.”
2. Július 28-án, szerdán dr. Csipak Lajos róm. kat. tanárra, főgimnáziumi régensre, plébániai kormányzónkra emlékezünk. 1947. december 31-én letartoztatták és bebörtönözték. Mindenét államosították. 1948 február végén nagyszebeni kényszerlakhelyre szállították, ahol 1960. júl. 28-án elhunyt. Nem temethették a csíkszeredai Szentlélek utcai temetőben levő sírhelyébe, ahol édesanyja nyugszik. Exhumálását kezdeményezzük. Érette megemlékező szentmisét végzünk szerda este 7 órakor.
3. Pénteken keresztelői felkészítő 18 órakor a felső hittanteremben.
4. A hónap utolsó szombatján szentségimádást tartunk a Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszusért, délelőtt fél 12-kor kezdjük a beosztás szerint az esti szentmiséig.
5. Szíves figyelmükbe ajánljuk a katolikus sajtót. Az Egyházközségi Apostol a bejáratoknál kaphatók, a Vasárnap hetilap a sekrestyében.
6. Ft. Mihály András tisztelendő munkatársunkat főpásztorunk új állomáshelyre küldte. Köszönjük itteni szolgálatát, és Isten áldását kérjük további életére.
7. Újmisés segédlelkészünket, a ditrói születésű Küsmődi Csongor-Ignácot köszöntjük. Augusztus 1-jével áll plébániánk szolgálatába. Imádkozzunk érte is, hogy öröm legyen neki papként szolgálni közöttünk.
Július 24-é, szombaton tartjuk Szécsenyben a Szent Kinga búcsút.
+ + +
Igehirdető T. Küsmődi Csongor-Ignác újmiséspap.
+ + +
A keresztalja 11,30 órakor indul a Millenniumi templomtérről.
+ + +
A szentmise fél 1 órakor kezdődik.
A ministránsokat várjuk szeretettel.
A hitetlenség átka - Akik elvesztették a hitet, azok nem tudják, hogy elveszítették. És azt gondolják, hogy mi ostobák vagyunk, mert megtartottuk ezeket az úgynevezett mítoszokat. A hitetlenségnek ez az átka. Ha Isten egyszer visszavonta a hit ajándékát, nem tudsz hinni többé. Képtelen vagy a hitre. Csak Isten képes megragadni a nyakadnál fogva, és kiemelni abból az ingoványból, de ő nem mindig teszi ezt meg. És azt se felejtsük el, hogy sokkal könnyebb elveszteni a hitet, mint azt gondolnánk. Én soha nem kételkedtem egy hitigazságban sem. Nem tudnám megtámadni az Egyház egy parancsát sem. Soha nem bírálnám a Bibliát. Mégis, elveszíthetem a hitemet, mert hűtlen vagyok. Ha nős vagyok, tételezzük föl, hogy nem vagyok hű a házassági eskümhöz. Ha pap vagyok, tételezzük föl, hogy nem vagyok hű a celibátusi eskümhöz. Mondjuk nem tartom be a „ne lopj” parancsot. Ha ezek közül bármelyik bűnbe beleesem, a hit rögtön elmállik. Minél mélyebbre süllyedek a bűnbe, a hit annál jobban eltűnik. Végül is arra a pontra jutok, hogy azt mondom: „Hinni akarom mindezeket a dolgokat, de többé nem tudom.”
Jegyezzük meg a hitről, hogy az nem érzelem, hanem tudás. A hitben az történik, hogy az elme egy javaslatot tesz: „Isten van”. „Isten az én Teremtőm.” „Jézus megváltott engem.” „A pokol létezik”. „Az Egyházon kívül nincs üdvösség”. Az akaratom önként csatlakozik, mondván: „Fogadd el! Feltétlenül, bizonyítás nélkül.” Ez hit, de ugyanakkor tudás is. Szent Pál azt mondja, hogy a hit egy homákyos üvegen át szerzett ismeret. Amikor magamhoz veszem Krisztust a Szentostyában, amikor a rózsafüzért mondom, amikor járom a keresztút állomásait, amikor szentmisére megyek, vagy amikor élethelyzetem kötelességeit teljesítem, lelkileg és természetfölötti módon Istennel vagyok kapcsolatban. Ismerem őt, de nem tudom, mit is tudok, hacsak – néha, megérzés által – a tudtomra nem adja. Vagy mikor eljön a halálom órája, és hirtelen látok mindent, amit tudok és mindent, amit nem tudok. A hit tehát tudás, és erről nem szabad megfeledkeznünk. A sátán meg akarja rontani ezt a tudást. Ezt úgy viszi végbe, hogy megpróbálja elterelni a figyelmünket.
– A sátán módszereiről, amelyekkel a hitünket aláássa. Van néhány alapvető szabály, amelyeket ennek a bukott angyalnak észre kell vennie. Ő csak az érzékszerveinket érintheti. Hacsak nem kerített hatalmába, lelkünkhöz nem érhet, csak akkor, ha neki adjuk azt. Ha megszállottá válunk. De még akkor is vannak nehézségei. Kerülő úton kell munkálkodnia. Csak annyit tehet, hogy az ember lelkét közönséges eszközökkel érje el.
– Mik a közönséges eszközök?
Testünk és öt érzékszervünk van. Belül foglal helyet a képzelőerőnk, ami egy képesség. Ennek képei vannak és egy memóriája, amely felidézi azokat a képeket. Tegyük fel, hogy te itt ülsz a szobámban. Ha ránézel a falra, könyveket, képeket látsz és néhány tárgyat. Azok a képek már mind benne vannak a képzeletedben, és ott tárolódnak. Jó memóriával ki tudod választani őket, és valamennyit fel tudod idézni. Ez a módja a képek visszakeresésének. – Ha Lucifer a te képzeletedbe képeket ültet be, azok maguktól továbbítódnak az elmédbe. Így Lucifer erőteljes képeket plántál beléd, ha nem vagy elővigyázatos. Ezért kell az embernek őrködnie a képzelete és a szemei fölött.
– Tételezzük fel, hogy kimész az utcára, és látsz egy anyát, aki súlyosan bántalmazza a kisgyermekét. Ezt jól megfigyeled. Ez olyan emlék lesz, amit sohasem fogsz kitörölni az agyadból. Vagy ha bekapcsolod a televíziót vagy a netten megnézel egy obszcén aktust. Ennek a látványa megmarad az emlékezetedben. És azok a képek be vannak hangolva az ördög számára, hogy azokkal bűnökre csábítson téged. Vagy ha pénzt, aranyat vagy értékes nyakláncot nézel, a kép beléd hatol. Ha sóvárogsz ezekért, az ördögnek máris ott az eszköze, amivel kísértsen téged. Neki csak egy talpalatnyi helyre van szüksége, és már nyakon is csípett. Ezért olyan fontos a szemek és kezek tisztaságára ügyelni. Manapság ezeket a gondolatokat és kifejezéseket nevetség tárgyává teszik. Pedig nincs élő férfi, aki kísértés nélkül tud megérinteni egy nőt. És fordítva is. Ezért mindenkinek vigyáznia kell, mit néz, és hogyan érint. Vigyáznunk kell, mit hallgatunk, mert a hang is a befolyásolás félelmetes eszköze. Az érzékek útján hatol belénk a sátán.
– folytatjuk –
Az előző részek: