2020. 05. 06.

Én vagyok a folyó - történet


Egyes kelet-afrikai törzseknél szokás, ha ikrek születnek, az egyik gyermeket ki kell tenni, mert két gyermeknek nincs esélye az életben maradásra. Egy bennszülött pap a Kilimandzsárótól délre eső faluba ment, hogy megkeresztelje az előkészített nagyobb gyerekeket. Ott talált egy idős asszonyt, már hatvanéves lehe­tett, s mellette volt egy hatéves kisfiú is. Az ő fia, állította az asszony. A lelkész úgy vélte, hogy semmi esetre sem lehet az ő gyermeke, legfeljebb az unokája. De az asszony nevetett és megismételte: - De igen, ez az én fiam!
Ott volt a felnőtt fia, és elmondta, hogy hat évvel azelőtt korsóval ment vízért a Pangani folyó felső folyásához. Mivel a folyóban sok a krokodil, ezért csak a férfiak mennek vízért. 

Visszafelé jövet találkozott egy falusfelével, aki egy újszülöttet vitt a karján. Megkérdezte tőle, hogy hova viszi a gyermeket, az pedig ezt felelte: 
- A feleségem ikreket szült, két fiút. A bába karomba tette ezt a gyermeket, hogy vigyem a folyóra. Tudod, hogy az ősök akarata szerint csak egy gyermek maradhat életben. 
Ekkor én ezt feleltem: - Ezt nem teheted meg!
De az kitartott szándéka mellett: - Ez a szokás! A szokás ellen nem tehetünk semmit.
- De Isten parancsolatot adott, s az így szól: Ne ölj!  S amikor egyre nyomatékosabban magyaráztam neki, hogy a gyermeket nem szabad a folyóba dobnia, így kiáltott fel:
- Jól van. Hajlítsd be a karod!
 Letettem a korsót, behajlítottam a karomat, s ő beletette a gyermeket, és így szólt:
- Te vagy a folyó, amelybe a gyermekemet vetem. Ha hazamegyek, ezt mondom: „A folyóba vetettem a gyereket. Számomra meghalt, örökre meghalt!” 
Ezzel elment. Én pedig ott álltam karomon a gyermekkel. Majd hazavittem édesanyámhoz, aki elfogadta, táplálta és felnevelte. 
És ez a gyermek most itt a keresztséget kéri.

Isten parancsolatot adott nekünk... erre hívatkoztam és szavamon fogtak. Az olyan hit, amelynek nincsen következménye, semmit sem ér! A hitünket mi így váltottuk cselekedetre. Szavaink és tetteink fedik egymást. A gyermek a miénk, kereszteld meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése