Áldozócsütörtök - Urunk mennybemenetele,
az emberiség nagy győzelmének ünnepe. Jézus feltámadásának 40
napos időszakát lezáró utolsó esemény. Liturgiánk a feltámadt és a mennybe felment
Krisztusról szól. Hitvallásunkban mondjuk el, hogy Jézus „felment a mennybe,
ott ül a mindenható Atyaisten jobbján.” Jézus örök győzelme ettől fogva a miénk
is. A prefáció szavaival mondjuk: „Reménységgel tölt el minket, titokzatos
testének tagjait, hogy követhetjük a mennybe, ahová mint az Egyház feje és az
élet szerzője érkezett.”
Hogyan
juthatunk
mi a Szentháromság közösségébe? Jézus világosan megmondta, csak is követése által. Mert Ő megmutatta
jövő sorsunkat, végső célunkat és az oda vezető utat (Ap Csel 1, 1-11). Jézus
40 napon át bebizonyította, hogy él és Isten országa valóság, amelynek
folyamatos fejlődése a végső időig, a paruziáig tart. Jézus étkezés közben tanítványaival közölte,
hogy maradjanak Jeruzsálemben és várjanak az Atya ígéretére, amíg Szentlélekkel
fognak megkeresztelkedni. A Szentlélek
működését is felvázolta: az
Egyház erőben részesül és tanúskodását vezetni fogja az egész földön. Ezután
felemelkedett, aki alászállt. Szemük elöl felhő takarta el. Az ószövetségi
teofániáknál a felhő egyszerre jelzi Isten közelségét és rejtettségét. A leírás
állítja, hogy teljesedett a jövendölés, amely szerint a Messiás helyet foglal
Isten jobbján. A két angyal kérdése és válasza kimozdítja az apostolokat ámulatukból, hogy teljesítsék Jézustól
kapott feladatukat, amíg újra
eljön. A Szentlélek eljövetelével az Egyház és a missziók korszaka
kezdődött. A missziós Egyház
tagja soha sem
nézheti tétlenül, vágyakozva az eget: dolgoznunk kell,
hogy a világ megismerje Krisztust. Teilhard de Chardin írta: „A világ azé lesz, aki a legnagyobb reményt nyújtja neki.” Van-e
nagyobb remény a földön, mint az ember részvétele a Szentháromság életében,
vagyis a megdicsőülés?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése