2013. 11. 03.

Ima családi bajok idején



A legnehezebb helyzetekben is megszabadulnak azok a családok, ahol pénteken közösen imádkozzák az alábbi zsoltárokat. Aki teheti, járuljon szentségekhez, végezzenek valamilyen jó cselekedetet és böjtöljenek. (Ha nem lehet együtt a család, akkor az imát vigyék magukkal és szakítsanak annyi időt, hogy csendben elimádkozhassák.)


 50. zsoltár: Bűnbánat

Könyörülj rajtam, Istenem, hiszen irgalmas és jóságos vagy,
mérhetetlen irgalmadban töröld el gonoszságomat!
Mosd le bűnömet teljesen, tisztíts meg vétkemtől! 
Gonoszságomat beismerem, bűnöm előttem lebeg szüntelen.
Egyedül teellened vétettem, ami színed előtt gonosz, azt tettem.
Te igazságosan ítélkezel, s méltányos vagy végzésedben.
Lásd, én vétekben születtem, már akkor bűnös voltam, mikor anyám fogant. 
De nézd, te az igaz szívben leled örömöd - taníts meg hát a bölcsesség titkára! 
Hints meg izsóppal és megtisztulok, moss meg és a hónál fehérebb leszek! 
Hadd halljam örömnek és boldogságnak hírét,
 s ujjongani fognak megtört csontjaim. 
Fordítsd el arcod bűneimtől, s töröld el minden gonoszságomat! 
Teremts új szívet belém, s éleszd fel bennem újra az erős lelkületet! 
Ne taszíts el színed elől, és szent lelkedet ne vond meg tőlem! 
Add meg újra üdvösséged örömét, erősíts meg a készséges lelkületben! 
Akkor utat mutatok majd a tévelygőknek, és megtérnek hozzád a bűnösök. 
Ments meg a vértől, üdvösségem Istene, s nyelvem áldani fogja igazságosságodat. 
Nyisd meg, Uram, ajkamat, és szám hirdetni fogja dicsőségedet. 
Az áldozatok nem szereznek neked örömet,
ha égőáldozatot hozok, nem fogadod el. 
Áldozatom a bűnbánó lélek, az alázatos és töredelmes szívet nem veted meg. 
Jóságodban, Uram, légy kegyes Sionhoz, építsd fel újra Jeruzsálem falait! 
Akkor majd tetszenek neked az igaz áldozatok,
az égő- és a teljes áldozat, akkor majd fiatal tulkokat visznek oltárodra.

Dicsőség az Atyának és a Fiúnak és a szentléleknek,
Miképpen kezdetben, most és mindörökké. Ámen.

129. zsoltár: KÖNYÖRGÉS ÉS BIZAKODÁS

A mélységből kiáltok, Uram, hozzád,
Uram, halld meg a szavam! Füled figyeljen fel könyörgő szavamra! 
Ha számon tartod a vétkeket, ki állhat meg akkor, színed előtt, Uram? 
Ám nálad bocsánatot nyer a vétek, hogy féljenek téged. 
Remélek az Úrban, benne remél lelkem, és bízom a szavában.
Lelkem várja az Urat, jobban, mint az őr a hajnalt, 
várja Izrael az Urat. Mert az Úrnál az irgalom és bőséges nála a megváltás. 
Ő váltja meg Izraelt minden bűnétől.

Dicsőség az Atyának és a Fiúnak és a szentléleknek,
Miképpen kezdetben, most és mindörökké. Ámen.

118. zsoltár: HÁLAÉNEK 

Adjatok hálát az Úrnak, mert jó: irgalma örökké tart. 
Mondja Izrael háza: irgalma örökké tart. 
Mondja Áron háza: irgalma örökké tart. 
Mondják, akik félik az Urat: irgalma örökké tart. 
Az Úrhoz kiáltottam szorongattatásomban,
meghallgatott és tág teret adott nekem. 
Az Úr velem van, nem félek, ember mit árthatna nekem? 
Az Úr velem van, segítségemre jön; ellenfelem szégyenben marad. 
Jobb az Úrnál keresni oltalmat, mint az emberekre számítani. 
Jobb az Úrnál keresni menedéket, mint fejedelmekre építeni. 
A pogányok mind körülvettek, de az Úr nevében eltiportam őket. 
Minden oldalról szorongattak, de az Úr nevében eltiportam őket. 
Úgy rontottak rám, mint a méhrajok, úgy lobogtak,
mint a tűz a bozót alatt, de az Úr nevében eltiportam őket. 
Megütöttek, nagyon megütöttek, összeestem, de az Úr segített. 
Bátorítóm és erősségem az Úr, ő lett szabadítóm. 
Halljátok, mekkora az örömujjongás az igazak sátraiban:
"Az Úr jobbja erősnek bizonyult, 
az Úr magasra emelte jobbját, igen, az Úr jobbja erősnek bizonyult." 
Nem halok meg, hanem élek, és hirdetem az Úr tetteit. 
Megfenyített az Úr, igen, megfenyített, de nem szolgáltatott ki a halálnak. 
Tárjátok ki nekem az igazság kapuit, bemegyek, hogy hálát adjak az Úrnak. 
Ez az Úrhoz vezető kapu, az igazak mennek be rajta. 
Hálát adok neked, mert meghallgattál, te lettél szabadítóm. 
A kő, amit az építők elvetettek, szegletkővé lett. 
Az Úr vitte végbe ezt: csodálatos dolog a szemünkben. 
Ezt a napot az Úr szerezte: ujjongjunk és örüljünk benne! 
Uram, küldj szabadulást, Uram, adj áldást és kegyelmet! 
Áldott, aki az Úr nevében jön! Az Úr házából megáldunk titeket. 
Az Úr az Isten, az ő fénye világít nekünk. Álljatok be a menetbe, legyen zöld ág a kezetekben, egészen az oltár szarváig! 
Istenem vagy, hálát adok neked, Istenem, hálaénekkel dicsőítlek! 
Adjatok hálát az Úrnak, mert jó: irgalma örökké tart.

Dicsőség az Atyának és a Fiúnak és a szentléleknek,
Miképpen kezdetben, most és mindörökké. Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése