2013. 02. 27.

XVI. Benedek és Napóleon

Napóleon hadjáratainak egyikén, ütközet után megrázó jelenet játszódott le. Amikor a császár végigjárta vezérkarával a holtakkal és sebesültekkel borított harcteret, egyszer csak felül egy súlyos sebesült a hullák közül s mellén összekulcsolja kezeit: "Mit művelsz, bajtárs? - kérdé Napóleon. "Tegnap harcoltam, - felelé a hős - mert katona vagyok, most pedig imádkozom, mert keresztény vagyok." A hadvezér kezet nyújtott neki, mondván: "Látjátok, ez az igazi katona!" Megtette kötelességét Isten iránt és állásbeli kötelességei iránt, ez a vallásos férfiú sajátossága, ez az igazi férfijellem!


2013. február 11-én XVI. Benedek pápa így szólt hozzánk: „Kedves Testvérek! Miután ismételten megvizsgáltam lelkiismeretemet Isten előtt, eljutottam arra a bizonyosságra, hogy erőnlétem előrehaladott korom miatt már nem alkalmas arra, hogy megfelelő módon gyakoroljam a péteri szolgálatot. ...
Ezért, tudatában e tett súlyosságának, teljes szabadsággal kinyilatkoztatom, hogy lemondok szolgálatomról, mint Róma Püspöke, mint Szent Péter utóda, amelyre 2005. április 19-én a bíborosok révén kaptam megbízatást. 2013. február 28-án este 8 órától a római szék, Szent Péter széke üresnek nyilvánítandó."
Február 24-én kijelentette: "Kedves Testvérek! ... Az Úr hív, hogy „menjek fel a hegyre”, hogy még inkább az imának és az elmélkedésnek szenteljem magam."
Napóleon nyomán ma ezt mondja a legtöbb ember: Látjátok, ez az igazi pápa! Ez a krisztusi jellem!

 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése