Az elmúlt időszakban szinte állandó téma lett a közel-keleti sajtóban
Szaúd-Arábia jövője az uralkodó halála után, a találgatások száma
megnövekedett, amikor Abdullah bin Abdul Aziz al- Szaúdot december 31-én
kórházba szállítottak és rövid időre lélegeztető gépre kapcsolták.
Néhány síita vallástudós szerint Abdullah esetleges halála a vég
kezdetét jelenti.
Néhány síita hádísz szerint akkor
veszi kezdődik a vég, amikor a Hijázból – Szaúd-Arábia nyugati részéből –
származó Abdullah nevű uralkodó meghal és nem sikerül új
királyt kinevezni az ország élére. Emiatt először megbénul az ország,
majd a különböző frakciók között harcok törnek ki és összeomlik a
„nyugati királyság”. Ez pedig majd káoszt hoz az egész régióban.
A síita vallástudósok által írt „250 jel
Mahdi Imám eljöveteléig” című könyvben Abdullah halála lesz a „jel a
rejtőzködő imámnak, Mahdinak a visszatérésre”. A síiták szerint ugyanis
az imámok a politikai és a vallási örökösei az Ummának, vagyis az Iszlám
Nemzetnek. Tizenkét imám volt a történelemben, akik közül az utolsó – a
Mahdinak nevezett – eltűnt és az Utolsó Napokban tér vissza Jézus
Krisztus oldalán.
Ráadásul a könyv utal arra, hogy a
könyvben szereplő uralkodó megegyezik a mostani szaúdi Abdullahhal:
édesapja Fahd ibn Abdul-Aziz al-Szaúd, akinek a keresztneve gepárdot
jelent. A jóslat szerint az utolsó Hijáz király édesapja egy ragadozó
emlős nevét viseli majd.
„Jelenleg is látni, hogy hiába van
megnevezett utód a szaúdi trón élére, ebbe nem nagyon nyugszanak benne
Abdullah fiai. A 2012-ben kinevezett koronaherceg Szalmán jóval inkább
szabadelvűnek és gyakorlatiasnak számít a család többi tagjánál. A
legnagyobb törésvonal Abdullah fiai és Szalmán családja között van,
amibe még a helyi klérus is belefolyhat.” – nyilatkozta az
al-Monitornak egy Komban – Irán vallási központjának számító városban –
élő síita vallástudós, aki hozzátette még, hogy a hádíszok szerint
negyven napig el fogják hallgatni a világ előtt az uralkodó halálát.
Szerinte lehet, hogy a szaúdi uralkodó
már nem is él, csak az alattvalói nem merik nyilvánosságra hozni a
halálát, mert félnek a következményektől és a háttérben elkezdődött a
hatalomért folytatott hatalmi harc. Ugyanakkor nem tartja kizártnak,
hogy olvasták a próféciát és egyfajta “önbeteljesítő” jóslattá akarják
tenni azzal, hogy szándékosan késleltetik az uralkodó halálhírét.
Ezzel párhuzamosan néhány síita
vallástudós az Iszlám Állam nevű terrorista szervezet felbukkanását,
ámokfutását, a fekete zászlókat és Abu Bakr al-Bagdadi „kalifa”
megjelenését szintén a „végidők jeleinek” tartja. Az első imám, Ali
gyűjteményében (Nahj al-Balagh) olvasható az erről szóló részlet:
„Amikor látjátok a fekete zászlókat feltűnni keleten, ne mozduljatok, mert az ő felszólításaik üresek és érvénytelenek, nem szabad segíteni nekik. A szívük, mint a vas és nem tartják be az ígéreteiket. Az ő neveik városok (pl. Baghdadi, Omar al-Chechen) nevét viseli”
A kumi vallástudós megerősítette, hogy
már évek óta erős „Mahdi-várás” uralkodik az egyetemen, de ez az ISIS
megjelenése óta még inkább megnövekedett. Szerintük a rejtett imám
visszatérése már a küszöbön áll, mivel a „jelek beteljesedtek”.
Ugyanakkor mások figyelmeztettek, hogy ez még nem jelenti a véget, mivel
azt csak „Allah tudja”, s az ISIS megjelenése egy szörnyű időszak
kezdetét, de nem a véget jelenti, mivel ezzel veszi kezdetét igazán az
“iszlám megújulása”.
globoport.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése