Hogyan tudod méregdrága reklámkampány nélkül letarolni a piacot?
Szívasd meg a Heinekent, ő majd gondoskodik a népszerűsítésedről,
kétszer is. Az Igazi Csíki Sör marketingesei annak idején remekül
meglovagolták a Heineken támadását és mindenkivel megismertették a
márkát, anélkül, hogy ez pénzükbe került volna. Nem csak a Heineken béna
stratégiája és a szerencse kedvezett a sör népszerűségének, hanem az
íze is. 2015-ben az Igazi Csíki Sör nyerte a Budai Vár Sörfesztivál Nagydíját (következő évben pedig testvéröccse, a Székely
Sör). Tavaly már az ország egyik legnagyobb és legpompásabb
gasztrorendezvénye, a Békéscsabai Kolbászfesztivál hivatalos söre volt és gőzerővel beindult a magyarországi terjeszkedés is.
Az újabb övön aluli támadás eredménye még inkább a visszájára sült
el. Nem könnyű a székelyek góbéságra berendezkedett eszén kifogni. A
Heineken nem csak presztízst: piacot is veszített, kukoricagrízes műanyag sörei helyett az IGAZI TILTOTT SÖRT fogják vedelni a magyar sörivók.
Ezen a néven él ugyanis tovább a betiltott márka. A székely
marketingesek zseniális húzással lettek úrrá a helyzeten. Maguk mellé
állították a közvéleményt, egyben az ideális reklámot is összehozták és a lehető legtrendibb új
nevet is „telitalálták”. A kapzsi és buta multi pedig szívott. Ha annak
idején, amikor Csíkszeredában beindították a Ciuc sör gyártását, magyar
címkéjű szériával tesznek egy nemes gesztust az erdélyi magyarok felé,
minderre nem került volna sor, a szentsimoni vállalkozás egy kis helyi
sörfőzde lenne és nem zavarná a Heineken vizeit, pontosabban vizezett
söreit. De a Heineken inkább a románok kedvében járt, pedig annak
semmilyen piaci relevanciája nem volt, míg egy magyar címkéjű verzióval
legalább 5%-al növelhették volna a piaci részesedésüket Romániában.
Akkor hát menjenek panaszra Bukarestbe, hogy a székelyek elverték
rajtuk a port, pontosabban a sört, hátha szolidarizálnak velük a román
sörivók, bár a lúzereket azok is kiröhögik. Azoknak, akik a
munkanélküliséggel fenyegetett Heineken alkalmazottakkal zsarolnak
minket érzelmileg, azt üzenjük: a frissen elbocsátott (vagy önként
felmondó) munkásokat szeretettel várják az IGAZI TILTOTT SÖR
munkaközösségébe, melynek piaci szeletét maga a Heineken növelte meg
(ezúttal is ingyen és bérmentve), és ezáltal munkaerőhiányt is okozott.
Orbán János Dénes - magyaridok hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése