Ceausescu falurombolása - Bözödújfalu |
Megható, ha
évtizedek után egymásra találnak, akiket nagyon messze sodort egymástól az
élet. Nálunk a város- és falurombolás nemcsak a szomszédokat, hanem a rokonokat
is elsodorta. Előfordul, hogy néha olyanok találnak egymásra, akik régen egymás
mellett éltek. Így lehet minden vallásos ember a jó Istennel, mégpedig újra és
újra. Egyre jobban rá lehet, és kell is találunk a jó Istenre, s az ő
kimeríthetetlen gazdagságára. Az emberek közötti viszony is akkor szép, ha
egyre inkább egymásra találnak az ismeretben és szeretetben.
Bözödiek találkozója 2015 |
Vízkereszt, Urunk
megjelenésének, látható dicsőségének ünnepe (Iz 60,1-6), a karácsonyi ünnepkör
záró- és a farsang kezdőnapja. A IV. század keresztényei úgy ünnepelték, mint
Krisztus születésének, keresztségének, a kánai menyegzőnek és a Háromkirályok látogatásának ünnepét. (Mt 2,1-12) A II. Vatikáni
Zsinat után Vízkereszt a Háromkirályok látogatásának ünnepe vízszenteléssel. A
rá következő vasárnap Jézus keresztségének ünnepe. A kánai menyegzőről egy
közbeeső hétköznapon emlékezünk meg.
Vízkereszt ünnepének
hármas titka valósul meg a szentmisében:
a) Jézus keresztelkedése bennünk arra
int, hogy bűnbánatunk és életünk megjavítása által mozdítsuk elő Isten
országának megvalósulását.
b) A pogányságot képviselő napkeleti bölcsek (Ef
3,2-3a.5-6) elhozták ajándékukat, mi önmagunkat ajánljuk Jézusnak, és az a nagy
dolog, hogy Ő elfogad bennünket.
c) A kánai menyegző titka, vagyis Krisztus és
az Egyház, Krisztus és a lélek násza. Ez történik a felajánlással,
átváltoztatással és a szentáldozással.
Vízkereszt utáni
első vasárnap Urunk megkeresztelkedésének emléknapja. Egyben Jézusé a legszebb
keresztelési kép, amit a Jordán folyónál a Szentlélek és a mennyei Atya készített
róla: „Ez az én szeretett Fiam, akiben
kedvem telik.”
Mi emellett pislákoló mécses és megroppant nádszál vagyunk,
de hála Jézusnak, hogy a keresztségben minket Isten fogadott gyermekeivé tett.
Izaiás próféta a Messiásról jövendölt, aki egyszerre tartozik Istenhez és az emberekhez.
(Iz 42,1-4. 6-7) E szakaszt úgy is tekinthetjük, mint az Atya szózatának bővebb
kifejtését Jézus megkeresztelkedésekor és színeváltozásakor. (Mk 1,7-11)
Jézus nyilvános
működését Keresztelő János kettős tanúságtétellel vezette be: Jézust a próféták
fölé emelte, aki Szentlélekkel tölti el a benne hívőket.
Jézus
megkeresztelkedésekor János bizonyságot kap az Atyától és a Szentlélektől, hogy
Jézus a Messiás. Ettől fogva Isten bárányának nevezi Jézust, aki elveszi a
világ bűneit.
Mindenki, aki hisz benne, általa eljut az Atyához. (ApCsel
10,34-38) Hiszünk Benne, mert az Atya igazolta őt jelekkel és csodákkal, s akik
hisznek Benne, azokra kiárasztotta a Szentlelket, hogy Isten gyermekeiként éljenek.
„Isten nem
személyválogató, mindenki kedves előtte...” ApCsel 10,34k.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése