
A zarándokok
körében elindul a tanúságtétel. Áldani kezdték Istent a sok csodáért, amelynek
tanúi voltak. Zsoltáréneklésük királynak kijáró felkiáltásba megy át: „Hozsanna! Áldott atyánknak,
Dávidnak közelgő országa!” (hozsanna
= ments meg, kérünk!) Meg győződtek, hogy Jézus a szabadító, ezért bíborszőnyegek
helyett ruhájukat terítik az útra, kezükben a függetlenséget jelentő
pálmaágakat lengetnek.
Jézus jeruzsálemi
bevonulása kegyelmi adomány, nagy felhívás mindenki számára, hogy döntsön. Jézus
előre látja, hogy a vezetők izgatására a nép visszautasítja a kegyelmet, ezért fájóan szól Jeruzsálem büntetéséről: „Bárcsak felismerted volna, legalább ezen a
napon, ami békességedre lenne.” Az Isten Fia engedi, hogy keresztre
feszítsék, mint Jahve szenvedő szolgáját (Iz 50, 4-7). Ennek egyetlen oka van: a
Fiú végtelen szeretete, amely egyben Atyja iránti szeretet, akit meg akar
dicsőíteni, és az emberek iránti szeretet, akiket az Atyával akar összebékíteni
(Fil 2, 6-11). Végső szeretetét a keresztáldozatban nyilvánította ki. Ennek
megjelenítése a szentmiseáldozat, ahol mennyei Atyánk Jézussal fogad el minket.
Ezért a szentmise az üdvösség csúcsa és forrása, mert benne a Szentháromság egy
Istennel való közösségünket éljük. E közösséget elmélyítjük a forrással, ami a szentségek
vétele, hitünk jobb megismerése, hivatásunk mindennapi megélése. A szentmise
ünneplésekor felajánljuk közösen életünket Jézussal a mennyei Atyának, aki a
Szentlélekben elfogad minket. Ez a csúcs, amikor magunkat adjuk a szentháromságos
Istennek, ő pedig örök életében részesít.
„Jézus nevére
hajoljon meg minden térd...” Fil 2,11
Darvas-Kozma József
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése