2014. 06. 16.

Újmise jún. 22-én a Millenniumi-templomban

Ha azt a szót halljuk, primícia, a felszentelt római katolikus papok első szentmise-bemutatására gondolunk. Az első mise a megalapozott jövő ígéretének ünnepe, de a köszöneté és a háláé is egyben. Vasárnap a csíkszeredai születésű Bilibók György tartja primíciáját a megyeszékhelyi Millenniumi-templomban.
bilibokgyorgy_kr_3_b 
Primíciájára készül Bilibók György. Egyedi ünnepi alkalom egy pap életében
„Ez az alkalom hasonló egy lakodalomhoz. Másoktól eltérőn én viszont az egyházzal jegyeztem el magamat, ezért nekem és családomnak is ez egy nagyon fontos, ünnepélyes pillanat, ami nem ismétlődik meg. Hiszen az embert életében egyszer szentelik fel pappá” – fogalmazott portálunknak primíciájával kapcsolatban a csíkszeredai születésű újmisés pap. Bilibók hangsúlyozta, hivatása során az emberek iránti közvetlenséget tekinti a legfontosabbnak. „Ahogy Ferenc pápa is mondta, az egyszerűségre kell törekedni. Azt szeretném, hogy az emberek nyelvén beszéljek, közel legyek hozzájuk nehézségeikben és problémáikban” – nyugtázta az elmúlt hétvégén a Szegedi Dómban felszentelt pap.
Részt vett a plébánia életében
Darvas Kozma Józseftől, a csíkszeredai Szent Kereszt Plébánia esperesétől megtudtuk, az 1989. január 9-én született Bilibók középiskolás korától aktívan részt vett a plébánia életében. Teológiai tanulmányainak első négy évét Gyulafehérváron végezte, az elmúlt két évben pedig a szegedi teológia növendéke volt. Szombaton szentelte pappá Magyarországon Kiss-Rigó László szeged-csanádi megyéspüspök a Szegedi Dómban.
Az isteni meghívás követése az igazi boldogság
„Az egyik ismerősöm egyszer azt mondta, ha ő pap lenne, az embereknek mindig azt prédikálná, hogy legyenek vidámak, szüntelenül örüljenek, mindenért adjanak hálát a jó Istennek. Sokszor felvetődött bennem a kérdés: mikor is lehet igazán boldog az ember, mikor érheti el az igazi örömet, és erre nem találtam más választ: amikor felismeri az ember Istentől személyére szabott hivatását, és ezt követi is” – fogalmazott a primíciáját ünneplő Bilibók.
Mint hangsúlyozta, a végtelen utáni vágyból, Isten és embertársai szolgálatáért lett pap, hogy hirdethesse Péter apostolhoz hasonlóan a feltámadt Krisztust, akiben megtalálható az igazi boldogság, a szenvedések ellenére is. Papi jelmondata: „Nem ti választottatok engem, hanem én választottalak titeket.” „Jézus e szavakat apostolainak mondja, akiket meghív szolgálatára saját gyengeségeik, gyarlóságaik, bűneik ellenére is. Engem mindig mélyen megrendített, amikor ugyanezt megtapasztaltam hivatásomban, és azt, hogy nemcsak én küzdök Istenért, hanem hogy Ő is, sőt, Ő előbb tette meg a lépést felém.” Az atya egy intelmet is megfogalmaz a családok irányába: vállalják a gyermekáldást, mert hogyha nincsenek családok, nincsenek gyerekek, akkor nincsenek papi hivatások, nincsenek Istennek kedves családi életek.
Bilibók György első ünnepélyes szentmiséjét a csíkszeredai Millenniumi-templomban mutatja be vasárnap, június 22-én 11 órakor. Első szolgálati helyét firtató kérdésünkre egyelőre nem tudott választ adni, hiszen csak július folyamán derül ki az. Annyi biztos, magyarországi plébánián szolgál majd, a szegedi egyházmegyében.

székelyhon.ro

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése