2024. 04. 15.

Hatásos eszközök a Szenvedő Lelkekért 18.

Hatásos eszközök a Szenvedő Lelkekért. A böjtölés és egyéb önmegtartóztatás is hatásos, ha felajánljuk azokat a tisztítóhelyen szenvedőkért. Búcsút engedélyez az Egyház a híveknek, akik a bűnbánat szellemében önként tartózkodnak valamely megengedett élvezettől és felajánljuk ezt a tisztítótűzben szenvedőkért. Megjegyezzük itt, hogy mindez nemcsak a kötelességen felül végzett önmegtagadásra vonatkozik. Kötelességünk hűséges teljesítése és mindaz a jó, amit életállapotunknak, vagy keresztényi voltunknak megfelelően teszünk, értékes ebből a szempontból.

- Az Egyház búcsút engedélyez azoknak, akik kötelességük teljesítése, vagy az élet terheinek viselése közben alázatos bizalommal Istenre gondolnak egy fohász imával - még akkor is, ha azt gondolatban fejezik ki. Minden keresztény köteles tartózkodni a hiú szavaktól, rágalmazásoktól, zúgolódástól. Mindezekkel segíthetjük a Szenvedő Lelkeket, ha azért gyakoroljuk őket, mert tetszeni akarunk vele Istennek, és Krisztus szenvedésével egyesítve felajánljuk azokat a Szenvedő Lelkekért.

- Az alamizsnálkodás és az irgalmasság lelki cselekedeteinek gyakorlása, mint például a mások üdvéért való fáradozás, mások hibáinak elviselése, sértéseinek megbocsátása, szintén felajánlható az elhunytakért és nagy elégtételt adó hatása van.

- Búcsút engedélyez az Egyház azoknak a hívőknek, akik a hit szellemében és irgalmas szívvel átadják magukat, vagy javaikat szükségben lévő felebarátaik szolgálatára.

- Teljes búcsút engedélyez az Egyház a következő erényes cselekedetekért: ha valaki legalább félórán keresztül olvassa a Szentírást lelki olvasmányként, az isteni igének járó tisztelettel.

- Ha valaki legalább félórát tölt a Legméltóságosabb Oltáriszentség látogatásával, Krisztust imádva.

A búcsú az ideig tartó büntetések elengedésére szolgál azok számára, akik bűneiket már megbánták és elnyerték érte Isten bocsánatát. Jézus Krisztus hatalmat adott az Egyháznak arra, hogy eltávolítson minden akadályt a mennyországba való belépésünk elől, amikor jelképesen átadja Péternek a „Mennyország kulcsait”. Ezt a hatalmat gyakorolja az Egyház a bűnbánat szentségében, amikor feloldoz bűneinktől és a gyónáson kívül, amikor búcsút engedélyez az ideig tartó tüntetések elengedésére.

Csak a földön élő hívő nyerhet el búcsút, akár saját maga számára, akár az elhunytak számára. Isten az elhunytakért felajánlott búcsút vagy annak javára használja fel, akinek mi szántuk, vagy pedig más valakinek nyújtja.

Az új rendelkezések szerint van részleges és teljes búcsú. A teljes búcsú elnyerése esetén Isten teljesen elengedi az ideig tartó büntetéseket annak számára, akiért felajánlottuk. Ehhez azonban a következő feltételek kellenek:

Ami a teljes búcsút illeti, ehhez oly csodálatos, szívbeli beállítottság kell, ami ritka, hogy valaki elnyerje büntetésének teljes elengedését. A tisztítótűzben mi csak annyiban részesedünk az értünk felajánlott búcsúkban, amennyiben Isten megengedi azt, állapotunk szerint. A szeretet hősi cselekedete, ha valaki a tisztítóhelyen Szenvedő Lelkek javára engedi át cselekedeteinek minden elégtételt adó érdemét, sőt még az őérte, a halála után felajánlott cselekedetek értékét is.

Mindezt átadhatja a Szűz Anyának, hogy Ő rendelkezzen velük tetszése szerint. Ez a felajánlás nem akadálya annak, hogy imádkozzunk azokért a tisztítóhelyen Szenvedő Lelkekért, akiken segíteni szeretnénk. Nem szükséges külön szövegeket használnunk, elég szivünkben felindítanunk ez irányú elhatározásunkat. Hasznos azonban szavakba öntenünk és időnként megújítanunk, hogy buzgóságunkat életben tartsuk, sőt fokozzuk.

Szent Gertrúd halálos ágyánál megjelent neki az Úr Jézus és így vigasztalta: „Biztos lehetsz afelől leányom, hogy az elhunytak iránt tanúsított szeretetedből nem lesz károd. Tudd meg, hogy nagyon tetszett nekem nagylelkű ajándékod, amellyel minden cselekedetedet a Szenvedő Lelkekért ajánlottad fel. Ennek bizonyítékaként kijelentem neked, hogy most elengedem azokat a szenvedéseket, amelyeket a túlvilágon kellett volna elviselned. Továbbá nagylelkű szereteted jutalmául megnövelem cselekedeteid érdemeit, hogy így nagyobb legyen égi dicsőséged is.”

-    folytatjuk -


Az előző részek:

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 1.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 2.

Élményeim a szenvedő lelkekkel 3.

Élményeim a szenvedő lelkekkel 4.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 5.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 6.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 7-8

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 9.

 Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 10.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 11.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 12.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 13.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 14.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 15.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 16.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 17.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 18.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 19 és 20.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 21. és 22.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 23.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 24.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 25. 

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 26. 

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 27.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 29

Függelék részek:

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel – Függelék 1.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel – Függelék 2.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel – Függelék 4.

Jean Guitton - A tisztitótűzről - Függelék 5.

Jean Guitton - A tisztitótűzről 2. - Függelék 6.

Jean Guitton: A tisztítótűzről 3. - Függelék 7.

Lisieux-i Szent Teréz a tisztítótűzről 1-2. - Függelék 8 és 9.

A tisztítótűzről - Mit tanít a Katekizmus - Függelék 10.

A Szenvedő Lelkek Múzeuma - Függelék 11.

Tanúságtételek a tisztítótűzről Függelék 14.

Az Egyház tanítása a tisztítótűzről Függelék 16.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése