2013. 05. 20.

Akkor én is ateista lennék

Az 1950-es és '60-as években, mikor az iskolákban a kommunista állam istentagadását kellett terjeszteni, az egyik osztályfőnök kijelentette, hogy a mai ember gondolkodásának középpontjában az ember áll és nem az Isten. Ezért a mai ember ateista és ő is ezért ateista.
Kérdését ezután a tanulókhoz intézte: Gyerekek, aki közületek ateista az nyújtsa fel a kezét.
A gyerekek egymásra néztek és félelemből egymás után kezdték kezüket felemelni, csak egy kislány, akit Anitának hívtak, nem emelte fel a kezét.
A tanító nyomban megkérdezte: - Te mi vagy?
- Én keresztény vagyok - válaszolta Anita. A nagyszüleim és a szüleim is keresztények és engem is annak neveletek. Ezért keresztény vagyok.
A tanító most a származás elmélet hatására megakarta szégyeníteni a kislányt és azt kérdezte: Ha édesanyád és édesapád idióták lennének, akkor te mi lennél?
A kislány kereken válaszolt: Ha szüleim idióták lennének, akkor én is ateista lennék.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése