2015. 10. 03.

Rózsafüzér ima



2001. február közepén elindítottuk templomépítési programunkat. Két héten át utcák szerint csoportos megbeszélést tartottunk az esti szentmise után. Ismertettem a Makovecz templomtervet és a hívek elmondták véleményüket. Mindenkinek tetszett a látványterv, csak miből építjük fel, honnan a pénz? – ez volt a kérdés. Akkor mondtam, hogy a templomot nemcsak betonból, kőből, téglából és malterből építik, hanem imádságból és áldozatból. Akkor alapítottuk meg a Mária Légiót és az Isteni Irgalom Társulatát, amelynek tagjai azóta naponta déli 12 órakor és az esti szentmise előtt imádkozzák a rózsafüzért. 2001 májusában néhány személy tisztségéből kifolyólag meg akarta akadályozni a csíkszeredai Millenniumi templom építését. Az ügy begyűrűzött a bukaresti minisztériumokba, ahol személyes kihallgatást is kértem. Reménytelennek tűnt helyzetünk. Június 17-én déltájban felhívtam a marosvásárhelyi Petronella ferences nővért, hogyha a szőkefalvi Mária-jelenésre negy, akkor legyen szíves mondja meg Marián Rózsikának, hogy kérésemet terjessze Szűzanyánk elé. Nem közöltem, hogy mi az én kérésem. Jeleztem, hogy én is megyek Szőkefalvára, de a szentmise előtt nem lesz időm a látnoknővel beszélni, hát ezért  kérésem továbbítását kértem. A szentmise kezdetére megérkeztem, ott voltam a koncelebrálók között. A mise végén térden állva imádkoztuk a rózsafüzért. Valamikor az 5. titok imádkozásánál megkezdődött a jelenés. A Szűzanya üzenete végén Rózsika hangosan mondta: Szűzanyám testvéreim kérését is elszeretném mondani. Utána csend volt. Közben a látnoknő egy-egy igent mondott. A jelenés végén énekelve a plébániára bekísérték Rózsikát. Először elmondta a papoknak szóló üzenetet, majd néhány személlyel beszélt. Utána engem szólított, hogy menjek oda, és ekkor  elmondta a Szűzanya válaszát: „Mondd meg az én pap fiamnak, hogy ne aggódjon! Minden gondját bízza reám. A templom fel fog épülni.” Leírhatatlan öröm töltött el. 
Imádkoztunk és vártuk helyzetünk alakulását. Július 3-án Răzvan Teodorescu kulturális és kultuszminiszter Csíkszeredába látogatott. Személyesen eljött a deszkatemplomhoz és ekkor jóváhagyta a templomépítést, valamint kormánya nevében az új templom költségvetésének 1/3-dát ígérte támogatásként. A templom alapkövét augusztus 4-én letettük. Az építéshez szeptember végén fogtunk és 2003. október 18-án felszenteltük Nagyboldogasszony és a magyar szentek tiszteletére.
Napjainkban sok baj éri nemzetünket, és ugyanannyi támadás. Éppen ezért rózsafüzérrel forduljunk a Szűzanyához. Istenszolgája Mindszenty József, Magyarország hercegprímása esztergomi székfoglaló beszédében 1945. október 7-én imahadjáratot kezdeményezett: „Legyünk most az imádság nemzete. Ha újból megtanulunk imádkozni, lesz honnét erőt és bizalmat meríteni. Én is a milliók imahadjáratában, édesanyám mostantól még szorosabbra fogott rózsafüzérében bízom. Ne veszítsétek el bizalmatokat!” Egy másik időszerű gondolata nekünk szól: „Ha lesz egymillió imádkozó magyar, nem félek a jövőtől.” 
A változás jelei napjainkban érezhetőek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése