2013. 05. 05.

Hitvallás nagyszüleim sírjánál


Darvas-Kozma József: Hitvallás nagyszüleim sírjánál
                        
Nem tudom azt miként,
Darvas Katalin
egyszer élni kezdtem.
Édesanyám méhét
birtokomba vettem.

Mikor megszülettem,
örültek, én sírtam,
pedig az Istentől
jó családot kaptam.

Szerettek, dajkáltak,
beszéltek, féltettek,
rácsos kiságyamba
csak engem fektettek.
László Gergely id.
Arcomra jó anyám
szép szavakat csókolt.
Testvérem, s jó apám,
mind csak nekem hódolt.

Napközben nagyanyó
ölében ringatott,
mesékre, versekre
apóval tanított.

Mondták és nem unták,
én meg csodálkoztam,
milyen szép a világ,
amelyről ők szólnak.

Jelen volt ábéce,
ott úszott vadréce,
de a kicsi verset
itt őrzöm szívemben:

„Visszakéri a föld,
ha megért a búza.
Ha megért az ember,
a föld visszahúzza.”

Nagyon rég pihennek
keretes sírjukban,
mint egykor pihentem,
rácsos kiságyamban.

Idő-korlát közül
- ez az ember útja -,
örök távlatokba,
Isten haza hívja.

Sírotoknál állok
virággal, gyertyával,
Miatyánkot mondok,
Föltámadást várva.

2004-11-01.

Vonatkozó cikk:
Szeretett nagyanyámról és dédanyámról

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése