2013. 03. 18.

Aki téged jobban szeret, mint én



A tövisi pálos templom középkori emléke egy korai barokk feszület, melynek ez a szalagfelirata: „Aki téged jobban szeret, mint én, azt jobban szeretheted, mint engem.”
A feszület eredetéről a Domus História értesít: „Egy vallástalan ember halászott a Marosban. Ez a kereszt akadt a hálójába. Káromkodva dobta vissza.
Másodszor, sőt harmadszor is kihúzta a hálója.
Erre annyira megdöbbent, hogy megtért. A katolikus hívekkel összefogva a falu főterén egy nyitott kápolnát emelt s ott helyezte el a feszületet. 1937-ben a kápolnát lebontják, hogy helyet adjon az új görög katolikus templomnak. A kápolna anyagát a plébánián helyezik el, a feszületet meg a templomban.”
Azóta ott hírdeti a belépőknek: „Aki téged jobban szeret, mint én, azt jobban szeretheted, mint engem.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése