2012. 12. 23.

Hitvallás sajátkezű aláírással

Gróf Alessandro Volta (Como, 1745-Como, 1827) olasz fizikus, az elektromos áram elméletének kidolgozója, a víz elektrolizísének felfedezője és a kénsavoldatba merülő cink- és rézelektrodból álló Volta-elem (galvánelem) feltalálója. A Páduai egyetem filozófia karának igazgatója 1804-1819. Naponta szentmisén vett részt és rózsafüzért imádkozott. ünnepnapokon gyónt és áldozott. Házának kapujában Madonna képet tartott és szombatonként mécsest gyújtott. Egy közeli településen élt egy súlyos beteg, aki az új időkre hivatkozva elutasította a szentségeket. A pap éppen Volta vallásosságára hivatkozott. A beteg azt mondotta, hogy ha Volta vallásossága őszinte, akkor ő meggyónik. A pap néhány sorban megkérte Voltát, írjon a betegnek és segítsen neki.
Íme Volta levele: "Nem értem, hogyan tud valaki hitem őszinteségében és állhatatosságában kételkedni. Olyan hitet vallok magaménak, amely csakis a római katolikus és apostoli hit lehet: ebben születtem és nevelődtem, ennek vagyok híve bensőmben és külsőmben. Adja a jó Isten, hogy ez a hitvallásom, melyet tőlem kértek, melyet örömmel írtam meg és névaláírással hitelesítettem, gazdag gyümölcsöt teremjen és bárkinek megmutatható legyen, mert nem szégyenlem az evangéliumot." Milanó, 1815. január 6. Alessandro Volta.
**
Karácsony küszöbén megvallottad-e hitünket azzal, hogy szentségekhez járultál? Hanem, akkor segítsen Volta levele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése