2023. 09. 20.

+ Ft. Csedő István - R.I.P.!

Ft. Csedő István szentszéki tanácsos nyugalmazott plébános
, Csíkszentgyörgyön született 1945. március 29-én. Elemi iskoláit szülőfalujában járta. 
A középiskolát 1959 és 1963 között a gyulafehérvári Római Katolikus Kántoriskolában végezte. 
Utána kántorként és állami munkásként dolgozott. 
1969-ben a papi hivatást választotta, és felvételét kérte a Hittudományi Főiskolába. A hat év elvégzése után Isten Szolgája Márton Áron püspök 1975. június 22-én pappászentelte. Papi jelmondata: Ne szeressünk szóval, se nyelvvel, hanem tettel és igazsággal (1 Jn 3,18).
Szolgálati helyei:
1975 augusztusától Szászrégenben segédlelkész.
1977 augusztusától Sepsiszentgyörgyön káplán.
1978-tól Katona és szórvány körzetében plébános.
1983-ban a Tür-Balázsfalva plébániát és filiáit vezeti.
1996-tól Gyergyótekerőpatakon plébános, ahol 2014-ig dolgozik
Életének utolsó éveit Gyergyószentmiklóson töltötte, de szívesen állt a hívek és a paptestvérek rendelkezésére.  
,,…Elég nehéz helyeken szolgáltam, szórványban is sokat voltam, ennek ellenére soha életemben nem bántam meg, hogy pap lettem, ha most lennék fiatal, ugyanezt a hivatást választanám”, mondta egy interjúban nyugdíjba vonulásakor.
2019 szeptemberétől a csíkszeredai Szent Kereszt plébánián, mint kisegítőlelkész végezte mindennap a papi szolgálatot 2020. március közepéig.  A hívek szerették igehirdetését, mert predikációi jól felépítettek, élettel átszőtt tanító és hiterősítő beszédek voltak.
Így mutatkozott be az Egyházközségi Apostol 2019. szeptember 14-i számában: Bemutatkozik Ft. Csedő István
http://dkjozsef.blogspot.com/2019/09/bemutatkozik-ft-csedo-istvan.html
Betegségét Istenben bízva viselte. 
Szentségekkel megerősítve 2023. szeptember 19-én, életének 79., és papságának 49. évében megtért a mennyei Atyához.

Temetése 2023. szeptember 22-én, pénteken, délelőtt 11 órakor lesz a csíkszentgyörgyi háromtízesi ravatalozóból. Ezt megelőzően, szeptember 21-én a tekerőpataki plébániatemplomban 18 órától engesztelő szentmisét mutatnak be lelke üdvéért.

A feltámadt Üdvözítő ölelje Szentséges Szívére!

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése