2024. 03. 02.

Tanúságtételek a tisztítótűzről

 A tisztítótűz tulajdonképpen egyfajta túlvilági gyónás, illetve az elégtétel elvégzése. Halálunkat követően, azért vezekelünk ilyen módon és önként vállaltan, hogy bűneink hatása csökkenjen a világban.
· „El szabad képzelnünk, hogy a lelkek, amikor átlépnek a másik világba, szemtől szemben meglátják az Üdvözítőt. Ez boldog pillanat – de csak egyetlen pillanat. Azonnal vége szakad ujjongásuknak és örömüknek, hiszen a dicsfény, ami körbeveszi őket, nagy iszonyatukra megvilágítja a sötét foltokat és a szennyet is a leikükön. Rémülettel látják, ahogy a Bíró komoly pillantása is megakad ezeken, és ahogy a tekintetébe rosszallás, szemrehányás, szomorúság költözik. Ez annyira megszégyeníti és megrázza őket, hogy nincs már szükségük parancsra: maguktól is visszafordulnak. Ők maguk azok, akiknek egyetlen vágyuk, hogy amilyen gyorsan csak lehet, megtisztuljanak a bűneiktől, és ezáltal elhárítsák az akadályt az Üdvözítővel való örök egyesülés útjából. Hasonló ez egyfajta »noviciátushoz«, amely a mennybe lépést előzi meg, és szüntelen vezekléssel telik. Csak az az ember tudja valamelyest elképzelni, milyen lehet a tisztítótűz, aki már itt a földön megismerte a testi és lelki szenvedést.” – írta Dr. Paul Wilhelm von Keppler, tübingeni és freiburgi teológia professzor, 1898-tól a rottenburgi egyházmegye püspöke (1852-1926).

· Ne ítéljetek, hogy meg ne ítéltessetek. „Az idősebb bátyám nagy széltoló volt, az apám pedig nagyon szigorú. Apám halála után egy napon így szólt a bátyám: „Apáért nem mondatok szentmisét. Ha a mennyországba került, úgy sincs rá szüksége, a pokolban meg úgysem segít rajta a szentmise. Ha a purgatóriumban van, nyugodtan ott maradhat, mert azt megérdemelte.”

Néhány évvel ezelőtt meghalt a bátyám. Egy éjszaka megjelent álmomban és azt mondta, ne imádkozzak érte, mert az imáim más lelkekhez jutnak el, nem hozzá. Neki el kell szenvednie a büntetését. Sokáig gondolkodtam a szavain, míg egy nap eszembe jutott, hogy mit mondott annak idején apánkkal kapcsolatban. Üdvözítőnk szavaira kellett gondolnom: amilyen mértékkel mértek, olyannal mérnek nektek is.” (P. Alfons Gilbert ofm, Szt Antal kolostor, Rio de Janeiro)

· Szeretetláng Lelki Napló tanúsága szerint Jézust és Szűz Máriát is fájdalommal tölti el az, ahogy az emberek élnek a földön. Erzsébet asszony küldetése, hogy engeszteljen azok helyett is, akik nem törődnek Jézussal. Jézusnak fájdalmat okoz, ha valaki a kárhozatra jut, ezért Erzsébet asszony feladata, hogy értük is imádkozzon: „Egyetlen léleknek sem szabadna elkárhoznia, kiket papjaim gondjaira bíztam. Ez a szó, hogy elkárhozik, iszonyatos fájdalmat okoz szívemnek. Újra átszenvedném a kereszthalált minden lélekért, de ezerszer nagyobb fájdalommal, mert az elkárhozottaknak már nincs reményük. Vágyaiddal mentsd meg a lelküket!” Mária pedig fájdalmasan zokog, amiért „Oly sok bűn van az országban. Segíts nekem, mentsük meg… Leányom, vidd e lángot, melyet neked nyújtok először… Ez Szívem Szeretetlángja… add tovább!” … „Ha olyankor hallgattok szentmisét, mikor az nem kötelező, és a kegyelem állapotában vagytok, Szívem Szeretetlángjának kegyelmi hatását úgy árasztom ki, hogy ezen idő alatt is megvakítom a sátánt, és ezáltal kegyelmeim bőségesen áradnak azokra, akikért felajánljátok.” (Kindelmann Károlyné szül. Szántó Erzsébet)

Üdvözlégy Mária imádságunkba Erzsébet asszony a Szűzanya kérésére beillesztette a következő fohászt: „Szűz Mária, Magyarok Nagyasszonya, könyörögj érettünk, áraszd Szeretetlángod kegyelmi hatását az egész emberiségre!” -  „Ha bármikor Szeretetlángomra hivatkoztok, és három Üdvözlégyet tiszteletemre elimádkoztok, minden alkalommal egy lélek szabadul ki a tisztítótűzből. A halottak hónapjában (novemberben) pedig egy-egy Üdvözlégy elimádkozása által a lelkek tömegesen szabadulnak ki a tisztítótűzből.”

A magánkinyilatkoztatás szerint: „Isten nem mindig azért a lélekért fogadja imáinkat, akiért éppen fohászkodunk, hanem valaki másért. Így a lélek tisztítótűzben elszenvedett kínjaira nem szerzünk enyhülést, de imánk azért nem vész el.”

 

-                     folytatjuk -

 Az előző részek:

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 1.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 2.

Élményeim a szenvedő lelkekkel 3.

Élményeim a szenvedő lelkekkel 4.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 5.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 6.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 7-8

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 9.

 Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 10.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 11.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 12.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 13.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 14.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 15.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 16.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 17.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 18.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 19 és 20.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 21. és 22.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 23.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 24.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 25. 

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 26. 

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 27.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel 29

Függelék részek:

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel – Függelék 1.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel – Függelék 2.

Élményeim a Szenvedő Lelkekkel – Függelék 4.

Jean Guitton - A tisztitótűzről - Függelék 5.

Jean Guitton - A tisztitótűzről 2. - Függelék 6.

Jean Guitton: A tisztítótűzről 3. - Függelék 7.

Lisieux-i Szent Teréz a tisztítótűzről 1-2. - Függelék 8 és 9.

A tisztítótűzről - Mit tanít a Katekizmus - Függelék 10.

A Szenvedő Lelkek Múzeuma - Függelék 11.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése